Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lyndet slo ned Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

For en mnd tilbake slo lynet ned. Jeg var ikke hjemme og fikk ikke koblet ut modemet.

Lyn nedslaget tok knekken på ngt ruteren 2 porter på Cnet switchen min og nettverkskortet på pcen.

Nå etter 1 mnd når jeg forsøker filoverføring på nettverket og XBOX min går det ekstremt tregt. Begynte overføring av 15gb til xbox og etter 10 min hadde den bare kommet til 5%. Det samme problemet hadde jeg når jeg skulle overføre data(20gb) til en annen pc som tok ca 8 timer.

Noe er alvorlig galt et sted.

-Nettverkskortet er byttet, men kan det være skade på slotten den står i?

-Fått ny ruter fra NGT, men tcp kabelen inn til pcen er den samme, kan det være skade på den?

- Bruker samme switch da 3 av 5 porter fremdeles fungerer, kan det være at skaden på switchen gir redusert hastighet?

Takker for alle gode forslag. Har ikke lyst på å kjøe noe nytt før jeg vet hvor problemet er. Noen program jeg kan bruke for å feilsøke på nettverke og finne kilden til problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
- Bruker samme switch da 3 av 5 porter fremdeles fungerer, kan det være at skaden på switchen gir redusert hastighet?

Jeg ville i hverfall byttet ut switchen siden den ikke fungerer som den skal. Du kan jo hvis du har tilgjengelig prøve om det går bedre med en annen.

Skrevet (endret)
Du spør alle disse spørsmålene i stedet for å bare teste? :) Det heter forresten TP (twisted pair)-kabel, ikke TCP.

Ja mente TP,og du forstod hva jeg mente ikke sant....

Jeg nevnte punktene oven for tilfelle none hadde vært i samme situasjon.

Slik at jeg slapp og prøve alt.

Hadde du sette hvordan min pc er rigga opp hadde du forstått hvfor jeg ikke prøver først og spør etterpå. Dessuten er det ikke derfor man har et Forum, at man kan stille spørsmål ved ting man lurer på.

Men jeg har løst problemet.

Det viste seg at nettverkskoret jeg fikk av en venn ikke var 10/100 men noe mindre. Når jeg aktiverte nettverks ikonet for taskbaren så jeg at det stod 10.0 og ikke 100.0 slik det gjør på mine andre pcer. Så bytta nettverkskort nå og da gikk overøfringen dobbelt så raskt.

Kjørte også fimrware på ngt ruteren og åpna noen porter.

Men det gjorde jeg først etter å ha overførtfilene, dvs problemet lå i nettverkskortet og ikke ruteren.

Endret av Zafar Iqbal
Skrevet

vel, datapakkene dine går ikkje via internet når du overfører til xboxen.

eg trur eg ville ha kjøpt meg ein ny switch om den var lynskada.

Koster jo ikkje mange hundrelappene det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...