Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskort problemer .


Anbefalte innlegg

Jeg har ADSL fra Telenor, og bredbåndsmodem med ruter.

I går satt jeg opp en ny maskin, og koblet den med nettverkskabel til min switch,

(jeg har to andre maskiner koblet opp på denne måten fra før).

 

Problemet her er at measkinen ikke vil koble seg opp mot nettverket.

Den ser ikke ut til å motta noen ip adresse fra ruteren. i stedet får den en adresse som begynner på 196.xxx.xxx.xxx.

 

Jeg har formatert maskinen ett antall ganger, men får ikke nettverkskortet til å hente ip rfa ruter.

Hovedkortet er ett Intel kort med ett innebygget nettverkskort.

Jeg har lastet ned de nyeste driverne fra Intel sine hjemmesider uten at dette hjelper. Kabelen er testet, og fungerer. Maskinen kobler seg opp mot switchewn uten problemer, men vil som sagt ikke motta ip adresse.

Selv når jeg setter ip adresse manuellt, så vil den ikke finne ruteren.

 

Jeg har også en trådløs basestasjon tilkoblet switchen, og dhcp er slått av på denne. så fort jeg putter i en usb trådløs enhet i maskinen, så kobler den seg opp.

 

Har også forsøkt å ta bort den trådløse enheten, men har fortsatt samme problemet.

 

Noen som har snøring på hva som kan forårsake dette?

 

Setter pris på tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at du får 196... som ip?

Ville tro du får 169... som er en automatisk konfigurert ip som maskinen gir seg selv. Hvis du får 196 så kommer den fra en eller annen DHCP ute på nett. Routeren bør gi maskinen en ip på 192-.

 

Forstår jeg deg rett så har du en switch mellom din maskin og routeren. De andre maskinene kommer på nett via denne switchen. Sjangs til å koble ut switchen da, og koble direkte fra den ene maskina til routeren? Har riktignok ikke telenor, så kjenner ikke helt hvordan deres systemer funker..

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det en 169.xxx adrtesse kortet får.. :blush:

 

Har forsøkt å koble nettverkskabelen rett i lan porten på modemet, men selv da

får ikke kortet noen ip adresse.

 

Jeg disablet det integrerte kortet i Bios, og satte inn ett annet kort, med samme resultat. Når det er sagt, så var det andre kortet jeg testet ganske gammelt......

 

Lysdiodene på kortet lyser, og switchen viser full kobling.

Har også brukt en kabeltester på nettverkskabelen, og den er helt i orden.

 

Er litt småfrustrert over å ikke finne feilen på dette. Det kan jo være at nettverkskortet har en feil.

Lenke til kommentar

Nettverkskortet ditt er 99,99% sikkert ikke defekt.

Hvor mange utganger har du fra modemet/router`n din? Er du sikker på at det er innebygd router? viss, gå inn på router`n å sjekk dhcp instillingene.. Prøv kable rett fra modemet til pc`n får å sjekke at det i det heletatt fungerer...

 

var litt treig med å poste :p

Endret av Lickmastr
Lenke til kommentar

Jeg er 100% sikker på at mitt modem har ruter. Jeg har koblet flere maskiner opp tidligere uten problemer.

 

Har som tidligere nevnt også forsøkt å koble nettverkskabelen fra Pc'en rett i Lan porten på modemet...Uten at noe skjer.

 

Dhcp er på i ruteren, og de andre maskinene får Ip adresse uten problemer.

 

Jeg kan ikke se hva annet enn ett defekt nettverkskort som kan være årsaken til dette problemet.

 

Jeg tar med meg ett nytt nettverkskort fra jobben idag, så får vi se om det hjelper.

Jeg skal poste oppdatering her i kveld. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har to maskiner som står tilkoblet trådløst til ett accesspiont som igjen er tilkoblet switchen. Dhcp er avslått på accesspointet, slik at de to maskinene som står tilkoblet trådløst også får sine Ip adresser fra ruteren.

 

Jeg har nå vært hjemme og disablet det innebygde nettverkskortet i bios, og satt inn ett helt nytt nettverkskort. Har deretter formatert Hdd, samt innstallert Windows Xp pro på nytt.

Samme resultat. :thumbdown:

 

Fatter ikke noen ting av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...