Gå til innhold

Grafikk feil grunnet overklokking. Hvorfor?


Eidos_

Anbefalte innlegg

Hei,

 

I dag har maskinen min vært underlig. Har fått noen "grafikk-feil" i windows, noe jeg vet kan skyldes overklokking. Eksempeltvis blir alle linjene dratt ut over skjermen når jeg scroller i Explorer. Musa er usynlig, forruten når jeg har den over en link. Det hele høres merkelig ut, for det skjer selv om jeg har prosessoren som "stock"!

 

Har en P4 2.233Ghz (kjørte på 2.7Ghz) og et Sapphire Radeon 9600. Har prøvd å oppdatere skjermkortdrivere uten resultat.

 

Nå kjører jeg alt på standard, men "feilen" ser ikke ut til å forsvinne. Vet noen hva det kan skyldes? :ermm:

 

 

#EDIT av moderator- Emnefeltet skal være beskrivende. "Hva skyldes dette?" kan neppe sies å fortelle noe om hva posten omhandler. Har forandret emnefeltet, og vil oppmuntre brukeren til å lese retningslinjene.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:roll: Har gjort det samme før. Da med et sånn ATI Rage 128 pro. Klokket det for mye, så fikk jeg evige artifacts, ble aldri borte... Katta slikka på kortet også, så jeg kasta det.

 

Men jeg har et powercolor 9800 pro nå. Og når jeg klokket ramen da, ble de brikkene sinnsykt varme. Så jeg tok meg en tur ned til digital impuls og kjøpte noen minne kjølere. Nå funker det helt fint å klokke.

 

Prøv dette neste gang du..

Lenke til kommentar

Merkelig at skjermkortet skulle bli "ødelagt". Alle mine maskiner opp gjennom tiden har vært overklokket, og da mye heftigere enn hva jeg har gjort nå.

 

Hvilket skjermkort mener dere er best, mht lydnivået? Da jeg bruker maskinen min til HTPC (home theater PC), må jeg ha et grafikkort som har gode egenskaper på bildesiden, og ikke på spillesiden. Noen tips? Pris på rundt 2000,- burde være overkommelig.

 

Det spørs om jeg tør å prøve meg på klokking neste gang. :|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...