Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ventelo sin skyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt D-link DI-624 Wireless router.

Har ADSL fra Ventelo via borettslaget, bedriftsabonnement, og alt funker helt fint når jeg kobler kabel direkte fra vegguttaket til PC-en. Men når jeg skal koble gjennom router enten med kabel eller trådløst funker det ikke. Har snakket med d-link som sa, etter at jeg hadde utført et par ting på routeren, at denne fungerte som den skulle og at problemet lå hos Ventelo. De på sin side sa etter litt fram og tilbake at alt var i orden med IP-tildelinger blablabla.

Så da er jeg like langt :(

Noen som har forslag eller erfaringer å komme med??

(det er en stasjonær PC som skal på internett via kabel og jeg skal på via den trådløse delen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du må release ip adressen fra pc'n før du kobler til routeren? I så fall start kommandolinjen under tilbehør/accessories og skriv ipconfig /release mens kontakten står i pc'n, koble deretter fra pc'n og koble til routeren.

Skrevet

Kjenner ikke til ventelo. Har du bare et netverksutak i leiligheten, eller må du bruke et modem.

Kommer du inn på ruteren? Og hvordan er denne satt opp? (PPPoE eller DHCP)

Skrevet

slå av DHCP på ruteren, smell WAN kabelen inn i en av switch portene og wips ! så funker ruteren som en trådløs switch.

Funker like fett, spess om du kun bruker en pc.

Skrevet

Jeg regner med det står en router/switch i kjelleren som fordeler nett til de 40 leilighetene i blokka. Bruker ikke modem, plugger bare rett i veggen og vips så er jeg på nett.

Når jeg kobler router i mellom får jeg kontakt med den, dvs jeg kommer inn på setup-menyen og kan sette instillinger der (DHCP, PPPoE, dynamic IP, static IP etc.). Her har jeg prøvd både static og dynamic.

Ser at det blir sendt pakker, men det mottas svært lite (les: nesten ingen)

Jeg skal bruke både stasjonær og bærbar pc

Skrevet

Trur ikke du skjønnte hva jeg mente. Din ruter tar en IP, og NAT'er videre. Noe som her totalt unødvendig med en pc.

Gjør som forklart over og du slipper mye tull ...

Skrevet

YES! YES! YES! YES! YES! YES! YES! YES! YES! YES! YES! YES! YES! YES!

Jeg klarte det!! Takket være Wabby!!!!

TUSEN TAKK!!

Evig takknemlig, holdt på i 2 uker med den driten her nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...