Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HJELP! Mister internet-tilgang til browser


Anbefalte innlegg

Heisan,

Har et merkelig problem på min PC hjemme.

PC'en er koblet til ADSL via en Billion BIPAC-743 ADSL modem/trådløs router.

Når jeg boot'er PC'en er alt såre vel: outlook, MSN og browser (IE og Opera) fungerer som det skal.

Etter en stund (varierende i tid) mister jeg internet-tilgangen i browseren. Uansett hvilken webside jeg skal lese, får jeg som svar: "Finner ikke siden". Samtidig mister outlook tilgangen til mail-server, mens MSN og eventuelle pågående nedlastinger tilsynelatende fungerer som normalt. :hmm:

 

Hvis jeg reboot'er, er alt normalt igjen.....for en stund, "så e det på han igjen" (for å sitere Jan Eggum :yes:

 

Det virker som det ligger en timer et eller annet sted som etter en stund delvis kutter ADSL signalet. Jeg har lastet ned siste firmware til Routeren...

 

Kan noen hjelpe meg :cry:

 

Mvh

 

Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du installert SP2? Jeg hadde samme problem som deg, og det var SP2 som gjorde dette. Hvis det er dette, aner jeg ikke om det er en quickfix, eller om du må vente på ny fix fra microsoft.

 

Det jeg gjorde var å tilbakeføre sp1, og nå funker det som en drøm igjen..

 

mvh

 

Escariot

Lenke til kommentar

Hmm, nå var jeg inne på instillinger for windows firewall. På General taben sto den som av, men på Advanced sto den som enabled både for nettverkskortet og firewireporten. Når jeg fjernet disse kom forbindelsen tilbake igjen etter at jeg hadde mistet den. Forhåpentligvis har jeg løst problemet for min egen del ihvertfall. Jeg lurer fremdeles på hvorfor det bare skjedde plutselig og av og til.... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...