Gå til innhold

et x800 problem..


tulling2

Anbefalte innlegg

Jeg har xp2400+, 1024 ram og har akkurat gått til anskaffelse av powercolor x800 pro vivo. Men selv i cs får jeg ikke konstant 99 fps en gang.. jeg Kjører det på de nyeste omegadriverne. Og i cs da, så får jeg ikke bedre fps enn det jeg hadde med det gamle gf2 pro kortet mitt en gang, kanskje til og med litt dårligere, jeg kjører for øvrig cs i 640x480 også. Men i andre spill går det derimot bedre men. Og

Jeg har allikevel fått høre at selv om jeg bare har 2400+ så skal jeg kjøre i hvert fall cs urglatt med x800 pro kortet, noen som kan hjelpe meg? Eller som har noen tips?

Endret av tulling2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fps_max ? eller max_fps ? (husker ikke hvem av de som er riktig :p)

jeg har alle settings osv riktig.. har 99 fps når det er stille osv. men kommer det mye folk går fpsen kraftig ned.

 

Og til det med cpu limited. nei jeg vet ikke. jeg bare lurte, det var bare noe jeg har hørt av noen andre. at de mente jeg hadde cpu limited fordi jeg fikk så dårlig fps når det begynte å skje en del ting.

Lenke til kommentar

jeg har det samme problemet. ligger på 100 fps når det er lite som skjer, straks det kommer mye folk eller du kommer til store områder detter fpsen til 50-70.

 

testa akkurat ut 4.9 men det hjalp ikke.

 

jeg har amd64 3000+ og et sapphire ati x800 pro vivo (ikke moddet). ganske ironisk at jeg jeg kjører counter-strike source med en mer stabil fps enn gamle counter-strike.

 

testa både med direct3d og opengl, samme resultat.

 

noen forslag?

Lenke til kommentar
fps_max ? eller max_fps ? (husker ikke hvem av de som er riktig :p)

jeg har alle settings osv riktig.. har 99 fps når det er stille osv. men kommer det mye folk går fpsen kraftig ned.

 

Og til det med cpu limited. nei jeg vet ikke. jeg bare lurte, det var bare noe jeg har hørt av noen andre. at de mente jeg hadde cpu limited fordi jeg fikk så dårlig fps når det begynte å skje en del ting.

det gjør det hos meg også... er bare spillet som er sånn dessverre.. tror _ingen_ klarer 99fps, 100% konstant.. uansett hvilken über maskin de har :p

Lenke til kommentar
rart...

Har X800Pro @XT og kjører med 100 fås konstant uansett hvor mange folk som kommer.. Samme greia da æ hadde X800Pro default..

Kjenner folk med fx5200 som kjører cs med 100fps konstant..

Hva slags cpu / ram har du da? også hvilke drivere kjører du? eller har noen andre tips?

Lenke til kommentar
Du må bruke Catalyst driverne 4.9! Dem er er ganske bra i cs. Etter jeg innstalerte dem så funket cs helt topp!

 

Hvorfor i alle verdens dager kjøper dere et kort til 4000 spenn og kjører det på cs, patetisk etter min mening, men no offence.;)

Jeg håper mye av tiden med de korta går på doom3, far cry etc.

 

Vel vel, folk finner på mye rart!

Lenke til kommentar
Du må bruke Catalyst driverne 4.9! Dem er er ganske bra i cs. Etter jeg innstalerte dem så funket cs helt topp!

 

Hvorfor i alle verdens dager kjøper dere et kort til 4000 spenn og kjører det på cs, patetisk etter min mening, men no offence.;)

Jeg håper mye av tiden med de korta går på doom3, far cry etc.

 

Vel vel, folk finner på mye rart!

eh, selvom jeg spiller cs så kan no jeg spille andre spill også. no offence men er det så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Jeg sa jo det nettopp, håper dere spiller andre spill også, men er ikke 90 fps mer enn nok på et spill, det er vel ikke kreditt å få hvis du klarer 100 fps i CS?

jeg bryr meg ikke om det.. men 100fps er bedre enn 90 fps i cs.. og jeg burde jo ha 100 fps når jeg har x800 i det hele tatt + 2400+ og 1024 ram.. Så bare lurer på hva det er jeg kan gjøre..

Lenke til kommentar

Half Life er et gammelt spill fra 1998 og X800xt/pro er et skjermkort fra 2004, ikke rart at det oppstår visse problemer.

 

Som jeg forstår det så kunne Cs spilles best på Gef4 serien, alt annet ble overkill eller rett og slett alt for bra for Cs. Selvsagt skal det gå å få til ganske høy fps på cs, men så lenge fps aldri faller under 60 så bør du være godt fornøyd.

Lenke til kommentar

Det er et velkjent problem med FPS og CS ja, jeg kjenner alt for godt til det jeg og..

 

Folk med mye dårligere maskin enn meg har stabilt 100 fps uten problemer, jeg har vært litt inne i CS gaming delen i norge og i verden og de skikkelige "gode" påstår og at det kan ha noe med skjerm å gjøre..

 

catalyst driverene er de som brukes mest til CS ja, så jeg anbefaler å legge inn de, men du har jo mer enn gode nok speccs til å kunne klare å kjøre CS uten problemer..

 

 

Tror fylla her nede i sør har tatt knekken på for mange hjerneceller hos meg jeg, for dette burde jeg kunne svare på lett..

 

Håper du finner en som kan gi deg et fornuftig svar, i verste fall finn en fyr som er god i cs og kan alt om cs tweaks :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...