Gå til innhold

Kan jeg stole på MBM5? (Tempraturmåling)


laim_com

Anbefalte innlegg

Har installert Motherboard Monitor 5, og lurer på en ting.

Kan jeg være sikker på at programmet leser av riktig temp?

Jeg får nemlig nesten 50 grader på Cpu, og synes det er mye (Ja, jeg har kjøling på prosessor).

I kabinettet er temp 41 grader (i skrivende stund), uten noen form for kjøling.

Har følgende Cpu og hovudkort:

 

AMD Athlon XP 2200+

K7S7AG

 

Har prøvd å finne ut hvor mye varme prossersorern tåler, men fant ikke særlig mye info på AMD's hjemmeside. Eller har jeg ikke sett grundig nok etter? :whistle:

 

Åja, maskinen står på døgnet rundt. Det er vel en fordel med lavere temp når maskineriet er på så mye, eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

50 Grader 'Load' cpu temp er ikke for høyt, 50grader 'idle' cpu er for høyt.

 

Men om du har 41 grader kabinett temp er det ganske kjiipt, men ta å åpne kabinette mens MBM viser slik temp og kjenn på lufta, du burde enkelt kunne avgjøre om det er noe i nærheten av 40 grader eller for varmt generelt.

 

Er det virkelig så varmt burde du skaffe deg noen kabinettvifter, iallefall en å ha over harddisken(e)

 

btw. er kabinettemp 41 grader er nok 50 grader cpu temp, 50 grader idle

 

Hvor mye varme cpu tåler må du se på cpu'en stepping(lese fra cpu sin printplate), husker jeg rett er det minimum 65 grader, sannsynligvis 85 grader, og max 100 eller 110 grader.

Endret av PumpAction
Lenke til kommentar

Jeg åpnet kabinettet og kjente etter. Det var litt varmere i kabinettet enn romtempratur, iallefall i den øvre delen. Under harddisken var det mye varmere enn i resten av kabinettet. Skal være sagt at jeg har vifte på harddisken... :blush:

 

Merkeli, men har hatt kabinettet åpent en stund, og da har tempraturen sunket betrakterlig. Ny temp er:

 

Kabinett: 37 Grader

Cpu: 41 Grader

 

Kanskje jeg burde skaffe kabinett vifte...

Lenke til kommentar
Jeg åpnet kabinettet og kjente etter. Det var litt varmere i kabinettet enn romtempratur, iallefall i den øvre delen. Under harddisken var det mye varmere enn i resten av kabinettet. Skal være sagt at jeg har vifte på harddisken... :blush:

 

Merkeli, men har hatt kabinettet åpent en stund, og da har tempraturen sunket betrakterlig. Ny temp er:

 

Kabinett: 37 Grader

Cpu: 41 Grader

 

Kanskje jeg burde skaffe kabinett vifte...

god idee :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...