Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

TABBE! Problem med domenet på skolen


Anbefalte innlegg

Fikk dataansvarlige til å fikse laptopen min til å logge på domenet på skolen. Problemet nå er at jeg ikke får logget på pcen min vanlig lenger.

 

I oppstarten kommer det opp en meny der en skal skrive inn brukernavn/passord og velge domene. I domene rullegardinen kommer det også opp pcen sitt navn, men får ikke til å logge på pcen selv om jeg velger det... får bare feil brukernavn/passord.

 

Har ikke så veldig mange priviliger når jeg logger på skolen sitt domene... Mesteparten av nettverksinnstillingene er begrenset slik at jeg ikke kan forandre på noe...

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Dataansvarlige er ikke på skolen akkurat nå, men skal kontakte han når han vender tilbake...... Problemet er at han blir vekke et par dager, og jeg må ha muligheten til å bruke pcen hjemme også.... :wow:

 

Noen som har peiling på nettverk og kan hjelpe? Vists ikke begynner jeg å grine :cry:

 

På forhånd takk for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg din egen maskin i rullgardina, bruk brukernavnet og passordet du lagde da du instalerte windows.

Hvis du instalerte XP på standard måte måtte du lage et administratorpassord og et brukernavn. Du kan da enten bruke "administrator" som brukernavn og det passordet.

Eller det brukernavnet som du også laget ved instalasjon - ofte skriver folk sitt fulle navn som brukernavn, f.x: Banan S. Kall - viktig med store/små bokstaver, mellomrom og punktum. Denne brukeren har blankt passord normalt. Så om du ikke har satt passord manuelt i Kontrollpanel->brukerkontoer er passordet blankt.

Lenke til kommentar

Dette er jo enkelt - back hack ditt eget admin passord. Søk på goole etter "administrator password reset windows xp" så blir du litt klokere.

 

HUSK: Denne metiden er bare 99.99% sikker - dvs at SAM fila di kan bli korrupt, selv om jeg aldri har opplevd det.

 

PS: Sett blankt passord på admin kontoen - det funker bedre enn å sette passord...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...