Gå til innhold

Noen tips/råd om kamera stativ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har et HP Photosmart 850 kamera (husker ikke helt modell navnet). Det har 8x zoom. Prøvde å ta bilder av månen i ferien, da må man ha ganske lang eksponeringstid. Det fungerte dårlig frihånd så derfor prøver jeg å finne et bra kamera stativ. Jeg har et par spørsmål:

Er det samme skrue/feste dings til alle kameraer eller må jeg finne ut hva som passer til mitt?

Vet noen om et bra kamerastativ til under 1500?

Edit: Burde være ganske lett (vekt)

Endret av NilsJohan
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så det å kjøpe et stativ under 1500 kroner er litt for optimistisk?

Edit:

Så litt på de stativene på natur og fritid. Manfrotto 190 er vel uten hode det da?

Endret av NilsJohan
Skrevet

Du finner alternativ med både tre-veis og kulehode for ca 1500,- (Varenummer 131214 og 131215 lengst ned på siden.) Anbefaler kulehode hvis du ikke også skal bruke stativet til videokamera.

Skrevet

Med kulehode går det vel an å rotere kameraet slik at man kan ta både horisontale og vertikale bilder?

Den løsningen ser bra ut forresten, takk for hjelpen!

Skrevet (endret)

Hei, har samme type kamera som deg og jeg kjøpte et tri-pod(Unomat SVA 25) på Elkjøp til ca. 400,-.

Dette er et lett stativ(0,8 kg) som tar liten plass sammenslått(51cm(utslått 130cm)), samt at det kan justeres i nær alle tenkelige retninger.

Jeg er i allefall fornøyd med det til mitt bruk, og jeg tar også endel natt-bilder og bilder av månen. :)

Edit: La til et par ord.

Endret av Opus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...