Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blanding av merker i trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har routeren/aksesspunktet 802.11b eller 802.11g ?

Den har 802.11g....Men har det noe å si..

Det skulle vel ikke ha så mye å si så lenge alt utstyret er 54Mbps?

 

Det jeg tenkte på var om det gjorde noe om jeg f.eks bruker et CNet, SMC, Asus eller noe selv omm routeren er D-link..

Lenke til kommentar

Hmmm. Jeg har en DI-624+ router, og jeg er ikke i tvil om at jeg ville holdt meg til samme merke når det gjelder PCMCIA kort. Jeg har et D-link DWL-650 PCMCIA kort. Det fungerer utmerket sammen med routeren.

 

Dersom du skal ha et PCI kort, ville jeg faktisk styrt unna D-links DWL-G520+. Dette har jeg nå, og det kan jeg ikke anbefale.

Lenke til kommentar

Dersom du skal ha et PCI kort, ville jeg faktisk styrt unna D-links DWL-G520+. Dette har jeg nå, og det kan jeg ikke anbefale.

Jaha...jeg hadde også et DWL-G520+ kort men det tok kvelden.

Men hvorfor vil ikke du anbefale det?

Det er pci kort jeg er ute etter...

Lenke til kommentar

En tommelfingerregel sier at det er lurest å holde seg til ett merke, men den stammer hovedsaklig fra den tiden før standardene var ferdig utviklet. Jeg ville heller ha sett på hvilket chipset utstyret kjørte og valgt produktene etter det.

 

Husk at ulike produsenter implementerer ASCII WEP-nøkler på forskjellig måte. Får du trøbbel bruker du HEX-nøkler (eller enda bedre: styrer unna WEP og velger WPA om mulig).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det går greit å blande forskjellige merker, men båndbredden det blir aldri bedre enn for den enheten som er dårligst!

Dette må være din erfaring..

Min er at det ikke alltid går greit å blande ulike trådløse produkter.

Hvorvidt dette skyldes "firmware" eller chip er i grunnen uinteressant...

Har *mye* erfaring med DLink... billig og greit nok i ett homogent DLink-nettverk.

Enkelte av PCI-korta til DLink (og aksesspunkt) er dog mildt sagt ustabile...

Styr unna.. kjøp heller 3Com.. som *jeg* har erfart funker greit mot andre merker..

Lenke til kommentar
Les erfaringene på dette kortet her på hardware.no.

 

Problemet er at det reconnecter ofte, og er generelt ustabilt.

Har selv g520+ pci-kortet- Jeg kan også bekrefte at det har vært problemer med dette kortet siden jeg fikk det. Men igår installerte jeg disse driverne, og nå har jeg kjørt kortet i over 12 timer uten å miste signalet. Verdt et forsøk å prøve... Jeg krysser fingrene for at det skal funke bra nå ihvertfall.

 

rk

Lenke til kommentar

Hei! Småting som gjør at mitt D-link nettverk nå fungerer:

 

Jeg låste tx-rate til 54mbit. Dette hjalp litt. Det neste som hjalp, var å flytte maskinen ca 2 cm(!!) til den ene siden, Gjorde dette for 14 dager siden. Har ikke hatt disconnects siden da...Maskinen står i andre etasje, routeren i første. nå har jeg "veldig bra" signalstyrke i følge windows. Flytter jeg maskinen littegrann, har jeg bare "bra".

Lenke til kommentar

Du har et merke som heter WiFi. Utstyr som er merket med dette skal iallefall ifølge produsenten kunne brukes med annet utstyr merket WiFi. Skal vist være en slags stander produsentene ble enige om imellom seg før 802.11 ble skikkelig utviklet. Men i dag skal jo det meste kunne brukes. Men vil du være sikker, se etter WiFi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...