Gå til innhold

Irritasjons moment i xp sp2


Dr.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får opp en melding om at firewallen ikke er på...og det er riktig, men jeg skrur av for å få opp den meldingen og sånn så her er det vel no feil!?!?

Kan ikke si at jeg skjønte helt hva du mener her.... men prøver likevel...

 

Hvis du skrur av den innebyggede windows firewall uten å ha en annen firewall påslått, vil du få beskjed om dette i tide og utide... dette på grunn av at MS (vår o store gud og velgjører... :innocent: ) nærmest krever at du har firewall i disse dager.... ihvertfall etter å ha installert SP2.

 

Uansett så vil jeg nu anbefale å ha windows firewall aktivert hvis du ikke har noen annen firewall aktivert... har ikke hatt noen problemer med den selv ihvertfall...

Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke hatt noe problemer med å koble meg til noe som helst nettverk etter å ha lagt inn sp2 da...

 

Men det at windows maser om å få en firewall tror jeg nok du må leve med.... jeg vet ikke av noen måter å få bort den masinga på nei...

 

Kanskje noen andre veit det??? :D

Lenke til kommentar

I brannmur-insstillingene er det et eget valg :

 

"Jeg har en brannmurløsning jeg vil overvåke selv. Obs! Windows vil ikke overvåke brannmurstatusen, og vil ikke sende varsler hvis brannmuren er slått av."

 

Når man krysser av på denne slipper man de irriterende varslene.

Lenke til kommentar

Opplever det samme her som tråd eier. Men får beskjed om at det ikke finnes noen firewall, men har Zone Alarm sin installert. Når jeg da haker av for at jeg har firewall selv og vil administrere denne selv, så popper diten opp etter neste reboot.

Dette skjer bare på den ene av mine to maskiner, så noe muffens er det nok

 

Så om noen har et godt tips, så mottas disse med takk

 

Mosher

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...