Gå til innhold

Palmekraft.net - Kritikk


Anbefalte innlegg

Palmekraft.net

- Kraften i de utsprungne blader

 

 

Yepps. En god del av dere har nok sett den før, men først nå er den lagt ut "offentlig tilgjenglig" på palmekraft.net. Har hatt denne siden under utvikling skremmende lenge.

 

Det jeg da lurte på, var rett og slett: hva synes dere om siden? Duger den? Hva burde byttes om og gjøres om på? Er det noen som finner noen bugs?

 

Jeg vet om en liten bug som skjer hvis jeg har for lite innhold i hovedboksen. Da vil det oppstå et felt under denne som er hvitt, og det ser litt rart ut. Dog, det skjer ikke på så mange sider.

 

Vil forøvrig takke PoleCat for at han var så behjelpelig med å sette sammen HTML og CSS slik at jeg kom skikkelig i gang. Stod ganske fast ei stund der.

 

 

Palmekraft

 

 

**************

Modifiseringer som er gjort ut ifra kommentarene jeg har fått:

  • Hover-effekten på p-elementet er tatt bort.
  • De oransje overskriftene er gjort om fra p til h4-elementer.
  • Listeinfoen om meg er gjort om fra p til dl-elementer.
  • Jeg har satt inn et javascript som skal preloade bildene som kommer opp til venstre for menyen på mus-over i menyen.

Forøvrig tusen takk for alle kommentarer og alle kompliment! :love:

Endret av Mikka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes siden har et fine farger og er behagelig for øyet.

 

Det jeg derimot misliker er at "headeren" eller hva man skal kalle den, tar utrolig stor plass. Man må jo hive seg på scrolleren bare får å se hvilken side som ble lastet.

 

En annen ting jeg ikke helt hadde sansen for var :hover på paragrafene dine. I mine øyne betyr et slikt fargebytte ved mus-over interaktivitet, noe som jeg synes ble meget distraherende og gjorde det hele vanskelig å lese.

 

På god vei tror jeg uansett du er :)

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut, men jge synes det blir litt for mye og litt for kaotisk etterhvert. Fargene er jo også ganske skarpe, så å lese lange artikler blir litt slitsomt.

 

Liker ikke at fargen på tekst skifter når man drar musen over den. Tekst burde være svart, ellers forsvinner den inn i hele sida.

 

Men det er fint, veldig fint!

Lenke til kommentar

veldig fin side, og orginal til det maksimale! :w00t:

 

likte spessielt godt menyen din! men du kan kansje gjøre noe med den kjempe appelsinen eller hva det er, syns det bryter litt for mye med menyen!

tror det kunne blitt penere hvis du fjerna appelsina, og lar menyen fortsette "banen" sin, hvis du skjønner hva jeg mener..

 

utenom det, syns jeg designet var knall tøft! :thumbup:

 

stå på!

 

mvh bigben

Lenke til kommentar

Eyegasm.

  • Fin grafikk!
  • Semantikken ser stort sett ut til å vere i orden, ja! Flott!
  • Stilig og god typografi.
  • Fet, fet meny - diggbar mouseover.
  • Ryddig og fint, behagelige farger til tross for at dei lyser opp ganske godt.
  • Likte at forskjellige elementer lyser opp når du mouseoverer dei.

Et par minus/feil

  • "*) Siste tekster:" Kunne godt vert h3 eller h4 elns, sida det faktisk er ei lita overskrift.
  • Synest man alltid skal ha underline på linker i brødtekst.
  • Likte ikkje mouseover på linker i innholdsfeltet.
  • Informasjonen om deg sjøl bør du sette opp som definisjonslister.

Alt i alt ei strålande side, sjøl om den har et par bagatelltrekk. Digger den. Digger. Et godt stykke arbeid, Mikael! All hail! :w00t:

 

Denna drar damer :p

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Tusen takk for kritikken og godordene! :)

 

 

Angående den store oransje til høyre, så tror jeg det er en elske/hate-sak. Jeg kommer iallfall ikke til å ta den bort med det første, da den er noe av det som gjør sida til den den er.

 

Menyen kunne behøvd litt preloading eller en css løsning?

Menyen er bygget opp av CSS, men bildene som kommer til venstre blir kanskje ikke preloadet, nei. Skal se på det.

 

 

En annen ting jeg ikke helt hadde sansen for var :hover på paragrafene dine. I mine øyne betyr et slikt fargebytte ved mus-over interaktivitet, noe som jeg synes ble meget distraherende og gjorde det hele vanskelig å lese.

Ja, ok. Var i tvil om jeg skulle ta med den :hover-effekten. Er den allmenne oppfatningen at jeg burde ta den vekk?

Lenke til kommentar
Et par minus/feil
  • "*) Siste tekster:" Kunne godt vert h3 eller h4 elns, sida det faktisk er ei lita overskrift.
  • Synest man alltid skal ha underline på linker i brødtekst.
  • Likte ikkje mouseover på linker i innholdsfeltet.
  • Informasjonen om deg sjøl bør du sette opp som definisjonslister.

Takker takker! :)

 

- Skjønner hvordan du tenker, men "*) Siste tekster:" er jo faktisk ei "overordna overskrift". Selv om den er mindre av størrelse, så omfatter den begge de overskriftene som står under.

 

- Er litt uenig med deg her også, men skal se på det.

 

- Skal se på dette også. Dette var også et punkt jeg var veldig i tvil på.

 

- Ok, det skal gjøres!

Lenke til kommentar
Angående den store oransje til høyre, så tror jeg det er en elske/hate-sak. Jeg kommer iallfall ikke til å ta den bort med det første, da den er noe av det som gjør sida til den den er.

Den er tøff.

 

Ja, ok. Var i tvil om jeg skulle ta med den :hover-effekten. Er den allmenne oppfatningen at jeg burde ta den vekk?

 

Nei, synest den var stilig, og er ikkje forstyrrande. IMO bør du beholde den.

 

- Skjønner hvordan du tenker, men "*) Siste tekster:" er jo faktisk ei "overordna overskrift". Selv om den er mindre av størrelse, så omfatter den begge de overskriftene som står under.

 

Poenget mitt er vel egentlig berre at overskrifter skal vere hN elementer ;)

Endret av arve87
Lenke til kommentar
- Skjønner hvordan du tenker, men "*) Siste tekster:" er jo faktisk ei "overordna overskrift". Selv om den er mindre av størrelse, så omfatter den begge de overskriftene som står under.

 

Poenget mitt er vel egentlig berre at overskrifter skal vere hN elementer ;)

:blush: Skal fikses.

Lenke til kommentar

Først, for å gjenta ordvalget mitt da jeg først så dette (stygge ord, småbarn; snu dere)

"Oi, Fit*a på Dovre!" (Tror det var ordene. Polert; sjekk loggen.)

 

Fargevalg:

Fresht. Absolutt heftig. Myke sammensetinger og gode kontraster. :love:

 

Meny:

Smooth!

Plassert midt på siden, logisk og pent utformet.

Mouseover er pen, og bildene funker fett.

 

Header:

Liker de myke linje som er der.

Den tar muligens litt stor plass, spesielt om du kjører noe under 1280*1024..

Teksten som står under palmekraft.net er umulig å lese.

 

Tekstområde:

Fontvalget er fett.

Liker ikke at det er :hover-dilldall på teksten.

De der *) blir for pixelaktige, hva med å bruke bilder ? F.x den PHP-metoden for å bytte ut tekst med bilder..? Spør noen av PHP-folkene.

Der det står antall kommentarer, kanskje ta å gjøre slik at om det er 1 kommentar, så står det 1 kommentar, og ikke 1 kommentarer..:)

 

Footer:

Pen.

Kanskje ikke la den gå under siden så opp igjen..

 

 

Dette er seriøst pent. Pokkern. Dæven. Jeg kunne ramsa mange beskrivende ord, men jeg har funnet ut at ikke alle tar like lett på ordene som jeg gjør.

 

 

"Jeg er i skrivende stund 15 år." :ohmy:

Lenke til kommentar
Først, for å gjenta ordvalget mitt da jeg først så dette (stygge ord, småbarn; snu dere)

"Oi, Fit*a på Dovre!" (Tror det var ordene. Polert; sjekk loggen.)

[23:38:14] Marvil | Dim: fitta på dovre da

;)

 

 

Header:

Header:

Liker de myke linje som er der.

Den tar muligens litt stor plass, spesielt om du kjører noe under 1280*1024..

Teksten som står under palmekraft.net er umulig å lese.

Er klar over at den muligens tar litt uforholdsmessig stor plass, men er samtidig litt redd for å kutte ned den. Mulig jeg prøver meg på dette.

 

Tekstområde:

Fontvalget er fett.

Liker ikke at det er :hover-dilldall på teksten.

De der *) blir for pixelaktige, hva med å bruke bilder ? F.x den PHP-metoden for å bytte ut tekst med bilder..? Spør noen av PHP-folkene.

Der det står antall kommentarer, kanskje ta å gjøre slik at om det er 1 kommentar, så står det 1 kommentar, og ikke 1 kommentarer..smile.gif

Ser ut som det er mange som ikke liker :hoveren på <p>, ja.

*) blir automatisk antialiasért hos meg. Tror ikke jeg begynner med noe php på dem, siden de ser like ut hver gang. Er vel like greit å sette inn et bilde, bare?

Å få til "1 kommentar" blir litt slit i koden til CN, men det går vel alltids an.

 

Dette er seriøst pent. Pokkern. Dæven. Jeg kunne ramsa mange beskrivende ord, men jeg har funnet ut at ikke alle tar like lett på ordene som jeg gjør.
Heheh.. Tusen takk! :blush::)
Lenke til kommentar
syns den sia så veldig kjøpt ut

sier ikke at den er det da

men se her

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=13...um=1&Catg=11794

Kan nok fortelle deg at det utsagnet der var KUN bortkasta tid.

 

Om Mikka - av alle - hadde kjøpt seg et design fra noken andre, så skulle eg ha stappa han inn i en liten trang krok. :p

Kjøping av design == tabu.

 

I say no more. Tar det som et kompliment.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...