Gå til innhold

Problemer med MSI Neo2 - Platinum

Andreaz_

Anbefalte innlegg

Skrevet

Komplett linker til samme side uanhengig om det er onboard vga eller ikke. Vet ikke hvilket av korta du har, det kommer i flere versjoner.

Uansett skal du koble en av ledningene fra psu til Sapphire kortet. Til det integrerte skal du ikke koble noenting, det er integrert.

Hvis det er integrert skjermkort kan du koble skjermen til det, ta ut sapphire kortet og prøve å starte opp. Gå så inn i bios og hvis mulig disable det integrerte kortet. Slå av og sett i sapphire kortet, kobl til en strømlending fra psu. Og start opp igjen.

Fungerer det ikke med kun integrert skjermkort kan det være noe galt med hovedkortet...

Kanskje ikke så dumt å sende det inn til komplett og la de sette opp uansett...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Fungerer det ikke med kun integrert skjermkort kan det være noe galt med hovedkortet...

Fungerer ikke med det heller... har jeg ikke skrivd det?

btw: trodde ikke kortet kom uten VGA jeg.. :S

- Uanz. Det er med VGA komplett selger

edit: snakker om "onboard VGA" ja... hvis noen lurte

Endret av Dasse
Skrevet
der har vi det! det var skjermkabelen du hadde glemt!

ja... :p

btw: Datakjeden ("folke") sa at det var en kabel fra HK til GK (ikke fra PSU) som komplett hadde glemt og sende til flere kunder :S

Er derifra vi har hørt at den får ekstra strøm fra den....

Skrevet (endret)

Fra Sapphire sine hjemmesider:

ADDITIONAL POWER CONNECTION REQUIREMENTS

The RADEON™ X800 XT must be connected to the computer? power supply to meet its performance and high-speed memory requirements.

In order to supply the ATI Graphics Accelerator card with the necessary power, we have included the Power Extension Cable.

Use the Power Extension Cable to connect the Radeon X800 XT to the computer? hard Drive power connector.

1. Remove the power cable from the hard drive.

2. Connect the 4-pin connector of the Power Extension Cable to the RADEON™ X800 XT power connector.

3. Connect the Power Extension Cable to the power supply connector.

4. Connect the Power Extension Cable to the Hard Drive connector.

Altså er det strøm fra PSU, er heller ingen strømuttak til skjermkort på hovedkortet ditt i følge manualen og bilder med forklaring over alle porter, tilkoblinger, etc.

EDIT: I profilen din står det at du har Radeon 9800Pro, den får også strøm fra PSU...

Endret av jag
Skrevet

Har hørt om nøyaktig det samme problemet et annet sted på forumet, han manglet også den kabelen.

Problemer som jeg haddet: To strømmkabler til hk, 1 skjermkortet-mitt. x800pro kortet virket ikke, så jeg fikke ikke bootet, men om prob haddet vært skjermkortet så haddet du fått feilmld.

Du kan jo teste med et annet skjermkort å se om du får bootet, om det gjør det må du bare vente på ny kabel

Skrevet (endret)

Datakjeden folka sa at den gikk fra HK-Gk, men høres jo mye mer fornufig ut at den går fra PSU... UANZ så er det denne kabelen som ikke følgte med :)

PC'en kommer uanz tilbake fra datakjeden om en dag eller to, og da burde den boote :o

edit: drit oppi profilen min :p - har nok litt bedre Hardware enn som så...

edit2: ja jeg vet at de fleste GK får strøm fra PSU

Endret av Dasse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...