Gå til innhold

PCI Express X800XT problemer!

svanevik

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har akkurat fått meg mitt x800xt kort fra komplett, men når jeg setter d fast på hovedkortet så lurer jeg på om d skalen ledning te skjemkortet også?

problemet er at jeg ikke finner en ledning i pakkningen og at ikke jeg ikke får kontakt med skjermen min.

hva må jeg gjøre for å få skjermkortet opp å gå samtidig få d tilkoblet skjermen?

hilsen andré

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skjønner ikke helt hva du mener.

Om du har en vanelig monitor/skjerm skal det gå en VGA kontakt fra skjermen som du skal putte bak i skjermkortet ditt.

Om du har en flatskjerm (LCD) er det som regel en DVI kontakt som går fra skjermen, og som deretter skal bak i skjermkortet ditt.

Ellers kan det hende at du trenger ekstern strøm til kortet ditt fra strømforsyninga de.

En slik kabel skal stikke ut av skjermen din:

http://support.gateway.com/s/Manuals/Deskt...es/vga-in_r.jpg

Deretter plasserer du den bare bak i skjermkortet.

Endret av ^Th0mas^
Skrevet

eg har flatskjerm,og jeg har tatt den i DVI kontakten. jeg tror d må gå en ledning med strøm fra strømforsyningen og til skjermkortet....men d som er rart er at viften funker på skjermkortet men jeg får ikke kontakt alikavell? hehe merkelige saker

Skrevet
eg har flatskjerm,og jeg har tatt den i DVI kontakten. jeg tror d må gå en ledning med strøm fra strømforsyningen og til skjermkortet....men d som er rart er at viften funker på skjermkortet men jeg får ikke kontakt alikavell? hehe merkelige saker

Har ikke kortet selv, men det er høyst sannsynelig at kortet vil kreve ekstra strøm fra din strømforsyning.

Skrevet

ja d er det jeg tror....men jeg kan ikke se at jeg gikk med en ledning som passer i kortet<! det er her jeg blir forvirret......jeg har alt nytt i min maskin....satt d sammen idag og når jeg trykket på "on" knapen så går den på uten kontakt med skjermen!

Skrevet

okei....jeg har flere slike ledninger.....men hva når en sånn ledning ikke passer på skjermkortet? må eg isje ha en slags splitter???

Skrevet

Jeg synes da og huske at PCI-E versjonene hadde en eller annen slags 6 punkts tilkobling i terning form....

Men det er vel opp til noen av de få som har et X800XT PCI-E her på forumet og svare på...

Skrevet
det er rett......6 punks tror eg....e isje helt sikker

Følger med en spesiell 6 punkts kontakt ja. Har hørt at denne mangler på noen av de første korta. Hvis ikke det følger en sånn med i eksen, så bør du ringe Komplett, å be de skaffe en. Er ikke de sin feil, men Produsent. Regner med de ordner opp for deg :thumbup:

Skrevet

Han som sitter ved siden av meg på lan her har X800XT i pci-e format, og det er ikke strømkabel til kortet. Strømmen går gjennom pci-e porten!

Skrevet

gi oss noen bilder, alt er enklere da.

og, les i manuelen til skjermkortet(den lille boka som ligger oppe i pakken med skjerkortet som du nok ikke har lest i ).. står antakeligvis hvordan du skal løse dette der.

Skrevet

regner med at d er BYlan dere snakker om! jeg har noen kompiser som er der! hva om jeg tar med meg dataen opp der nå om 1 time...så kan noen av dere hjelpe meg?? mot betaling selvfølgelig.......

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...