Gå til innhold

Posten krever oppkravsbeløpet en gang til.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har opplevd det selv..

Har du betalt kontant så sier bare du at du er sikker på at det ble betalt..

 

Dem kan ikke tvinge deg til å betale noe som helst..

 

Jeg sa bare at jeg var ganske sikker på at den var betalt(kan ikke huske at jeg har fått noen oppkravs pakke gratis for 1/2 år siden jeg.) og det var godt nok for dem

Endret av taz
Lenke til kommentar
Fikk et brev fra Posten idag og de krevde oppkravsbeløpet på et kabinett som jeg kjøpe i sommer og som jeg er sikker på at jeg betalte kontant.Men jeg har ikke spart på kvitteringa.

Er det noen som vet om de kan kreve det beløpet av meg?

Ikke ditt problem om de har rota bort kvitteringen.

Du har fått varen din.

Lenke til kommentar
Dette faller på sin egen urimelighet. Posten utleverer ikke oppkravspakker uten betaling. Så hvis du har hentet pakken, så må de også ha krevd betaling.

 

At de ikke tar vare på pengene de fikk av deg, så må de bare ta tapet på egen kappe.

Det er ikke helt riktig. Jeg har fått utlevert flere oppkravspakker uten å betale. Som regel skyldes det at regningen har falt av). I alle tilfellene har jeg fått regning i posten senere.

Lenke til kommentar

dette er ubehagelig , fikk denne opplevelse for en tid siden , utlevering på pakkeseddel/melding som ble betalt , underlaget til posten er en giro som må betales inn av budet, dette kan lage krøll for landpostbudet ved oppgjør/avslutte kasse, kanskje neste dag og ny person, der har posten en slakk, som må rettes opp.

Lenke til kommentar

Jeg fikk nylig utlevert Dreambox DM7000S uten at mannen bak disken krevde penger. Jeg sa det umiddelbart til ham. Eneste ha sa var: "Oh, jaaa..."

Det var snakk om kr. 3500.-

 

Fikk også krav om å betale ca kr. 650.- for en PSU fra Databutikken som jeg betalte for 4 måneder siden. Jeg skrev at jeg kan ikke betale en gang til for varen som ellerede er betalt, og at jeg ikke har kvittering (har åpnet PSU og garantien bortfaller ved slike inngrep).

 

Dårlige rutiner i Posten. :no:

Lenke til kommentar
Jeg fikk nylig utlevert Dreambox DM7000S uten at mannen bak disken krevde penger. Jeg sa det umiddelbart til ham. Eneste ha sa var: "Oh, jaaa..."

Det var snakk om kr. 3500.-

 

Fikk også krav om å betale ca kr. 650.- for en PSU fra Databutikken som jeg betalte for 4 måneder siden. Jeg skrev at jeg kan ikke betale en gang til for varen som ellerede er betalt, og at jeg ikke har kvittering (har åpnet PSU og garantien bortfaller ved slike inngrep).

 

Dårlige rutiner i Posten. :no:

Det er jo posten som har problemmet, ikke kunden som kan hevde at han måtte betale for å få varen om kunden har gjort det er jo en annen sak som er håpløst å finne ut av.

 

Jeg tenkte på en historie om en møbelbutik jeg hørte om i Trondheim. De klarte å miste alle data om hvem som skulle betale. De satt inn annonse i avisa og gikk konk fordi ingen eller i det minste alt for få betalte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...