Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Guide: styre pc'en fra mobilen via bluetooth


Anbefalte innlegg

Regner med at bluetooth har noe med nettverk å gjøre så jeg poster denne her, hvis det er gærnt ber jeg om at noen flytter den for meg

 

Hvordan Styre pc'en sin via mobilen

 

Innledning: Det er veldig mange som ønsker seg en fjernkontroll for å kunne styre musikken på pc'en mens man selv sitter i sofaen å slapper av, men hvorfor kjøpe en dyr fjernkontroll når man kan gjøre det med mobilen

 

Du trenger:

1. Pc som er bluetooth kompitabel

2. En av disse mobilene: SonyEricsson Z600, SonyEricsson T610 (t630 funker også), SonyEricsson T618, SonyEricsson T68i, T68m and Ericsson R520

3. og dette programmet

 

Hvordan sette opp mobilen og pc'en

 

1. åpne opp "my bluetooth places" (iconet ligger enten på desktopen eller my computer)

2. Trykk på "view devices in range" også på mobilen din (husk å skru på bluetooth)

3. Velg "serial port 1" på #mobilnavn#

4. Windows vil da innstalere com-porten sånn at den kan brukes, når innstalasjonen er ferdig vil du få oppgitt hvilken com port som er blitt innstalert. Husk dette nummeret!

5. innstaler og start programmet som du lasta ned. Velg den porten du fikk oppgitt nettop og trykk connect (husk at bluetooth må være slått på på mobilen og pc'en)

6. Da er det på tide å gå over til mobilen. gå på menyen, også komunikasjon, så velger du tilbehør, også pc kontroll. der får du forskjellige valg hva du vil gjøre.

 

Move Mouse

Denne funksjonen brukes til å flytte rundt på musen med stikken, du trykker ved å trykke på den høyre "velg-knappen.

 

Application

Denne funksjonen gjør at du kan starte opp hvilket som helst programm, for å fikse dette går du inn på settings på "pc controll" programmer og velger de programmene du vil ha.

 

Winamp

Denne funksjonen gjør at du kan velge mellom alle sangene i winamp playlisten din, for at denne skal fungere må du gå inn på settings der også å velge winamp directorien. Det må også være over 12 sanger i playlisten din.

 

Håper noen får nytte av dette :)

 

For mer informasjon om programmet kan du gå inn på www.christersson.org

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

For de av dere som har mac; Salling Clicker

Programmet er desverre ikke gratis, men "begrenset" versjon kan lastes fritt ned. Da begrenses du til "30 klikk", eller 30 kommandoer, før du må connecte til maskinen igjen. Betaler du da 20$ det koster for å få fullversjonen, får du fremtidige oppgraderinger, samt at mobilen og mac'en din blir bestevenner for resten av livet :roll:

 

For de av dere som ikke vil betale, eller bruke begrenset versjon, av Salling Clicker, kan teste ut Romeo, som er gratis. Denne har dog ikke like mange funksjoner, men funker fullt ut!

Lenke til kommentar

halla, takk dette har jeg og vært på uktkikk etter!!! pc controll funka det, men det var først når jeg testa "floats mobile agent" at jeg virkelig ble imponert!!!! Har du en sony ericsson mobil av nyere sort, anbefaler jeg det programmet på det sterkeste!!

det er ennå tidelig i utviklingsprosessen, men med min k700i funker det kjempe greit... litt trøbbel av og til, men stort sett går det greit:)

 

Dette kan du gjøre med FMA: (noen få av funksjonene..)

start/close winamp, bytte sanger osv og ikke minst få hele playlisten opp på mobilen og velg sanger via den!!:) konge funksjon!!:)

 

de fleste programmer kan sikkert legges til, og programmet ser ut til at det er under konstant utvikling...Faq og forumet på hjemmesiden dems har løst de fleste floker for meg!!!

 

så hvis du vil styre windvd, itunes, powerdvd, bsplayer, skjerm ON/OFF, master volum, muspekeren osv VIA MOBILEN er dette programmet noe for deg...

i tillegg til at du får en helt ny plattform til din SE mobil...

 

karakter:

pccontrol 4 - funker, grei men alt for enkel

FMA - 7/8 - på beta stadiet, og man må konfigurere noe selv, men det meste står i forumet på siden dem... overlegen funksjonalitet!

 

så takk til trådstarter for ¨ha åpnet en ny verden for meg!!!

btw: SOny Ericsson er jo konge!!! k700i = NICE!!!:)

Endret av larsipan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Finnes det et som støtter itunes?

Jeg hadde også håpet på at det skulle støtte itunes.. ettersom det er det jeg bruker til vanlig... men det eneste som går ann er at du starter programmet :(

Du kan jo alltids lage/søket etter et script til FMA som gjør dette for deg? Mye er mulig med FMA...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...