Gå til innhold

Døde piksler på BenQ FP937s


Morpheus-

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat min BenQ FP937s idag, skjermen så meget bra og stor ut, så jeg satt i gang innstalering av Windows XP, men til stor skuffelse ser jeg en død piksel som alltid lyser hvitt, den er vel ca 10 cm ned og 10 cm fra kanten så denne irriteret meg stort! Bare i innstalering av xp holder jeg på og bli gal! Ser nærmere etter og der er det jammen en som lyser blått hele tiden også.

 

Dette syns jeg er meget kjedelig, men hvor mange døde piksler må jeg ha for og få retur?

 

Benytter vel angre rett uansett!

Endret av Morpheus-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også bestilt denne. Er det bare 2 piksler, utløser nok ikke det bytterett. Men du kan bruke angrefristen kanskje? Og så bestille fra en annen nettbutikk.

 

Håper jeg er en av de heldige og slipper døde piksler :roll:

 

Edit: Du kan jo alltids prøve å "massere de bort" slik som hardware.no anbefaler. Men sjansen for at pikslene begynner å virke igjen er vel heller små kanskje.

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

De fleste produsentene refererer til ISO EN 13406-2 når det gjelder pixelfeil. Se for eksempel tabellen på BenQ - Feilklasser

 

Eller som svar på spørsmålet ditt: Tallet er 3.

 

Leverandørene garanterer normalt feilklasse II som tillater flere pikselfeil enn det vi er interessert i å akseptere (som egentlig er 0, eller feilklasse I). Dette er selvfølgelig et spørsmål om pris/kvalitet, og produsentene sender bevisst skjermer med pikselfeil ut på markedet for å kunne være konkurransedyktige på pris. Den eneste måten å få opp kvaliteten er å ikke akseptere skjermer med pikselfeil.

 

Bruk angreretten - Det er ingen tvil om at du angrer på kjøpet ditt - og lykke til med neste forsøk. Det beste ville ha vært om du hadde mulighet til å se på skjermen før du betalte og tok den med hjem - sånn som man kunne gjøre i en gammeldags butikk.

Lenke til kommentar

Grattis med ny skjerm da (selv om du "mangler" noen pixler). I følge ISO-standardene skal det etter min mening MYE til å få byttet en skjerm med pixelfeil, men det viser seg at leverandørene i praksis er ganske greie. Alternativet er jo at de må ta skjermene i retur på angrefristen uansett :-)

 

Hvordan går det innen kommunal sektor da? Mye spennende å finne på for tiden?

Lenke til kommentar

Det var butikken som spurte om jeg kunne ringe BenQ, så ringte jeg til butikken og ba dem sende kvitteringen på faks til BenQ, jeg sa også at vis dette ikke gikk i orden skulle jeg benytte angrefrist. Han sa at dette gikk helt fint!

 

Bare og be til allah om at det ikke kommer en skjerm til med døde piksler!

 

 

Offtopic:

I kommunal saktor, tja skjer alltids noe. Skal legge om nettverket (alt nytt) på noen av skolene og fikse SHDSL. Blir nok bedre saker da, skal vel kanskje ha IP telefoni på alle skoler/barnehager etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...