Gå til innhold

Linker til en DIV?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan vise/skjule og tilogmed bytte ut innhold i en gitt div, men da holder det ikke med bare html/css - du trenger også en form for skripting. JavaScript ville vel de fleste valgt.

 

Dette fører jo med seg noen ulemper, som alt annet, og er vel egentlig ikke noe å anbefale. Om du "tar sjansen" vet du i allefall at muligheten er der :)

Lenke til kommentar
PHP og include ville jo innebære å reloade hele siden, noe han i utgangspunktet ikke ville. Utover det, er jeg helt enig med dere i at det er den beste løsningen :)
uten å laste hele sida på nytt

du laster ikke hele siden på nytt om du bruker php include. du henter bare inn teksten som er forskjellig fra side til side. det er jo nettopp det som er poenget med include, at du skal slippe å laste hele siden på nytt

Endret av Smidt
Lenke til kommentar

For at php skal kunne prosessere hva som skal inkluderes, må jo serveren kontaktes igjen. Da vil siden reloades. Selv om man kanskje bare laster ned den "nye" informasjonen, vil jo siden reloades hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Enten det, eller så har jeg gått glipp av noe meget elementært.

Lenke til kommentar

der tar du litt feil Smidt, om jeg tar rett da ;) hehe

 

om du har include scriptet i ei fil kalt index.php vil du hele tiden laste index.php og kjøre scriptet. Altså du vil laste topp og bunn på nytt. (topp og bunn bare eksemepel på hva som være lagt in som uanset include uten om selve siden du vil laste inn)

 

Om det var forståelig da hehe

Lenke til kommentar

okei, tror vi mener nesten det samme Svendsen, men sier det litt forskjellig. siden reloades (også topp og bunn), men det er vel bare den nye teksten (som blir hentet av include) som blir lastet? det er egentlig bare et spørsmål om hvordan en ordlegger seg. tror trådstarter har fått svar så vi får vel legge diskusjonen død

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...