Gå til innhold

Hvor mye er den verdt?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på hvor mye jeg kan få for PCen min. Tviler på at jeg skal selge den, men jeg vil bare vite hva jeg kan få for den.

 

 

Hovedkort: Epox EP-8RDA+

 

CPU: AMD Athlon XP 3000+

RAM: 3x 512MB 333 Mhz Bus

 

Harddisk: 1x 40 GB Western Digital

1x 80 GB Western Digital

1x 120 GB Western Digital

1x 200 GB Seagate

 

Brennere: Plextor DVD-RW 8x & CD-RW 52x

Grafikk: ASUS ATI Radeon 9800 XT Limited Edition 256 MB

 

Annet: Sunsway RAID Kort

Firewire kort (hk har det egentlig integrert, men har ikke pluggen som fulgte med hk)

 

Edit:

 

Glemte kabinett!

 

Chieftec Midi-Tower DX-01-SL-D uten PSU

 

PSU: Thermaltake Silent strømforsyning 560W

 

Viften åp CPUen er også en thermaltake.

Endret av resn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke begynne å gjette, men jeg gir deg dette rådet:

Folk her på forumet gir nesten alltid altfor pessemistiske priser for brukt-maskiner. Husk at utsyret er verdt akkurat så mye som du kan få solgt det for i den virkelige verden, ikke hvor mye vi entusiaster her på forumet hadde vært villig til å betale for det...

 

Men skal du ha et estimat, så sjekk hva utstyret hadde kostet å kjøpe nytt nå, summer det, og gang det opp med ca 0,8 - 0,85. Da har du en rimelig fair pris så lenge alt er i fin orden, og det ikke er noen vesentlige mangler. Dette er en mye bedre metode enn å spørre villt etter meninger på forumet IMO. De fleste vil nemmelig ikke gi deg noe nøye gjennomtenkt svar.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Jeg vil ikke begynne å gjette, men jeg gir deg dette rådet:

Folk her på forumet gir nesten alltid altfor pessemistiske priser for brukt-maskiner. Husk at utsyret er verdt akkurat så mye som du kan få solgt det for i den virkelige verden, ikke hvor mye vi entusiaster her på forumet hadde vært villig til å betale for det...

 

Men skal du ha et estimat, så sjekk hva utstyret hadde kostet å kjøpe nytt nå, summer det, og gang det opp med ca 0,8 - 0,85. Da har du en rimelig fair pris så lenge alt er i fin orden, og det ikke er noen vesentlige mangler. Dette er en mye bedre metode enn å spørre villt etter meninger på forumet IMO. De fleste vil nemmelig ikke gi deg noe nøye gjennomtenkt svar.

 

-Stigma

Veldig smart svar... Du har så rett, så rett!

Lenke til kommentar
Qxl og du får vel ivertfal 10k

Ja, særlig. Ta en titt på QXL nå, og det er én eneste maskin som har bud over 10k. Den består av en P4 3,06GHz CPU, 1GB PC4000 RAM, 2x160GB SATA harddisker, R9600 XT, DVD-brenner og en 19" LCD-skjerm.

 

Men, selvfølgelig, det går jo an å legge inn en annonse med minstepris på 10k og se hvordan det går. Ikke ha for store forhåpninger, dog.

Lenke til kommentar
qxl er ikke hva det en gang var :p

www.qxl.no er en norsk nettauksjons handel. Folk kjøper og selger alt slags mulige ting (inkludert brukte datadeler). Det kan sees på som det norske svaret på ebay.

 

-Stigma

ja jeg vet hva qxl er takk

men hva er det som er problemet?? :p ser ikke helt pointet med å si at qxl ikke er det den engang var!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...