Gå til innhold

nVidia SLi-system, 6800 GT og Ultra?


FosFat

Anbefalte innlegg

Nå som ECS og Albatron har begynt med PCIe-x2 (AGPx8 og pci-e x16) og det nye brikkesettet nForce 4 kommer etter, vil det være mulig å bruke både AGP og pci-express (GeForce 6800GT eller Ultra). Men er det nødvendig med 6800 Ultra og 6800 Ultra, eller går det fint med et 6800 GT og et 6800 ultra?

 

FosFat

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel heller ikke lansert noen AGP kort med SLI-støtte??!! eller ???

Tror ikke det kommer..

Har du sett noen hovedkort med flere AGP porter ?

Didn't think so..

 

Forøvrig tror jeg ikke SLI system er i nærheten av verd pengene...

Extremt dyrt !

Dyrt er det ja! Men i første omgang har jeg tenkt å kjøpe et 6800 agp-kort, og så når pci-express 6800-korta har gått ned i pris kjøper jeg et i pci-e format. Dermed øker jeg ytelsen 2 ganger. :D

Lenke til kommentar

SLi er vel 2 stk. PCI-E kort som opererer på "samme" pci-e 16x spor, altså med 8x hver. Ingen av dagens skjermkort utnytter 16x.

De har altså 2 fysiske pci-e sloter, men på samme krets eller hva man nå kaller det..

 

Ihvertfall slik jeg har forstått det.. :p

 

EDIT: leif + litt til.. :whistle:

Endret av Getchoo
Lenke til kommentar

Ville ikke ha brukt noen kraftige AGP kort på disse hkene med både AGP og PCIe, der er nemelig AGP porten egentlig en PCI port (det vil på en måte si noe slikt som AGP 0,08X) -Denne AGP porten er ikke ment til å bruke 6800 til å spille krevende spill o.l. men til å surfe på nett osv.

Lenke til kommentar

Altså, SLi kommer nok ALDRI med AGP, men det er mulig med PCI-E x16 og PCI-E 8x. Det gir altså ikke dobbel ytelse, men 60% mere. Fordi den andre porten ikke er kjapp nok. Beklager å måtte skuffe dere. Det som du quotet til, med AGP og PCI-E, er feil! :)

 

Og til det siste svaret ditt: Les artikkelen før du sier det. Det står at det er for at folk skal kunne ha et valg ved senere anledninger. At de kan bruke AGP kort på et så nytt hovedkort. Samme med at det er DDR1 og DDR2 på det. Dessuten står AGP og PCIe slot`ene for langt fra hverandre, for broene er ikke så lange. :p

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...