stian-hg Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Jeg har et Asus P4P800-E Deluxe hovedkort jeg holder på å overklokke. I den forbindelse har jeg prøvd å låse minnet til PC2100 hastighet (133 MHz - DDR266), men dette har ifl. CPU-Z ikke fungert. Jeg ble da litt urolig for at AGP/PCI låsen heller ikke fungerer. Hvordan kan jeg skjekke dette? BIOS er forresten versjon 1002.002 (nyeste utenom beta-utgaver).
Rikky Skrevet 1. oktober 2004 Skrevet 1. oktober 2004 Det går ikke an å låse minnet til 266 MHz. Hvis du velger 266 MHz i bios, betyr ikke det at minnet står på 266 MHz uavhengig av FSB, men at du benytter en 3:2 FSB:RAM divider. Denne vil følge FSB etterhvert som du klokker, så ved f.eks 250 MHz FSB vil du kjøre minnet på 333 MHz.
stian-hg Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Skrevet 1. oktober 2004 Det går ikke an å låse minnet til 266 MHz. Hvis du velger 266 MHz i bios, betyr ikke det at minnet står på 266 MHz uavhengig av FSB, men at du benytter en 3:2 FSB:RAM divider. Denne vil følge FSB etterhvert som du klokker, så ved f.eks 250 MHz FSB vil du kjøre minnet på 333 MHz. Det var naturligvis det jeg mente. Uansett kan man ikke underklokke en 533 FSB prosessor på dette hovedkortet, desverre. Uansett, er det noen som vet hvordan man kan skjekke AGP/PCI frekvenser i Windows? Et eller et annet 3. partsprogram?
OlaML Skrevet 1. oktober 2004 Skrevet 1. oktober 2004 ClockGen viser de frekvensene. http://www.cpuid.com/clockgen.php Bare vær forsikitg med hva du trykker på. Det gjør ingenting å åpne programmet og se på frekvensene, men hvis du trykker Apply på noen vel interessante innstillinger kan kjipe ting skje.
stian-hg Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Skrevet 1. oktober 2004 Det viker ikke som om ClockGen støtter mitt hovedkort (Asus P4P800-E Deluxe). Kan jo kanskje teste det som er beregnet på det "vanlige" P4P800.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå