Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internetten går alt for sent! ;(


Anbefalte innlegg

Hei! Broren min sin pc, fikk seg nytt xp system og alt så bra ut. Så skulle vi inn på nettet og laste ned driverene og la til en Internet oppkobling. Alt så vel ut til nå og det startet opp. Så var det inn på Internet Explorer og da komproblemet.

Internetten bevegte seg nesten ikke for og si det på en annen måte fikk vi dårligere fart en modem og ga opp. Etter at vi sjekket litt fant vi ut at den sendte ut mer enn den tok inn. Noen som vet hva vi kan gjøre for og få internetten til og gå på ADSL fart? PS: Internetten virker normalt på andre pcer i huset.

 

Takker for hjelp!

 

Pcgutten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan tyde på at adsl linja makser ut på utgående trafikk. Dvs at hele båndbredden ut er oppbrukt.

 

Dette vil gi "sirup linje" også for inngående.

 

Skru av fildelingsprogrammer for utgående trafikk, så regner jeg med at linja blir bra igjen.

 

Alternativt bruk netlimiter for å begrense utgående trafikk.

Lenke til kommentar

pcgutten:

mener du å si at PCn sender masse data uten at dere gjør noe med det, eller mener du å si at dere bruker fildelingsprogrammer eller lignende for å sjekke dette. Om PCn står å sender masse data fra en relativt ny installasjon så ville jeg sørget for å sjekke maskinen for virus og annen dritt som kan dukke opp på nye installasjoner. Husk disse tre:

 

1. Oppdater windows

2. Bruk brannmur

3. Bruk antivirus

 

Bruker dere router for å dele på linja? og i såfall hvilket merke?

 

bytes:

Nå er det jo allerede oppgitt at det er flere PCer i huset som deler samme linje og at det kun er den ene som går tregt, så teorien om å makse utkapasiteten passer ikke inn. (hyyyysj.... ikke nevn netlimiter her, det finnes p2p-folk som blir sinna da -> kaste bensin på bålet ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...