Gå til innhold

Minimum og Maksimum bredde på en webside?


Anbefalte innlegg

Er det mulig på et slags vis å spesifisere minimum og/eller maksimum bredde på en webside som forandrer størrelse etter hvor stort browser-vinduet er?

 

La oss si jeg har en webside som utvider/skrumper sammen på denne måten... er det da en måte jeg kan stoppe den ifra å utvide seg til mer enn X antall piksler (om f.eks noen kjører i 1600x1200 og jeg ikke vil siden skal bli så bred som den oppløsningen tillater), og/eller stoppe den ifra å bli smalere enn X antall piksler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kjappe svar :)

 

Har testet max-width nåh, og det ser ut til å funke i både Opera og FireFox. Om IE støtter det eller ikke er ikke så viktig... siden funker uansett, det er bare en liten "kosmetisk" ting ved høyere oppløsninger, og ellers fungerer vel alt så og si likt i de tre browserne..

 

Jeg la til "max-width: 1024" (for å teste, vet ikke om det er det jeg skal ha som max enda) i CSS-oppsettet for "body", og har et hovedvindu på siden som er satt opp slik:

#main{margin-left:7%;margin-top:30px;margin-right:7%;border:1px solid #000;background-color:#fff;padding:0px 0px 15px 15px}

 

Men når jeg la til max-width, så er ikke siden lenger "sentrert" i browser-vinduet, men er sentrert i det tilgjengelige "width"-feltet! Om dere forstår hva jeg mener med det.. Med andre ord, siden er nå "sentrert" på venstre halv-del av skjermen min når jeg kjører i 1600x1200 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...