Gå til innhold

Mitt 6800 GT, Ødelagt?


dreden

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte nettopp et 6800 GT Golden Sample. Har også kjøpt vannkjøling, har tatt av viftene på skjermkortet, men maskinen vil ikke starte med kortet i lenger. Kan det være fordi jeg fjernet viftene på kortet. Det er ikke helt dødt. Det piper hvis jeg ikke setter i molex kontakten.

 

Sølte litt goop rundt kjernen, men prøvde å fjerne det så godt jeg kunne. Med q-tips og rødsprit.

 

:(

Endret av dreden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Kjøpte nettopp et Gainward 6800 GT Golden Sample. Har også kjøpt vannkjøling, har tatt av viftene på skjermkortet, men maskinen vil ikke starte med kortet i lenger. Kan det være fordi jeg fjernet viftene på kortet. Det er ikke helt dødt. Det piper hvis jeg ikke setter i molex kontakten.

 

Sølte litt goop rundt kjernen, men prøvde å fjerne det så godt jeg kunne. Med q-tips og rødsprit. 

 

:(

Nå er det mulig jeg leser litt feil, men du forsøkte ikke å starte kortet uten kjøling ikke sant? :p

 

Ellers skal du slett ikke se bort i fra at kortet er ødelagt, men jeg ville nå uansett forsøkt å "rydde opp" så godt jeg kunne og fått på igjen orginalkjøleren.

 

 

:Edit Vil heller ikke anbefale deg å bruke rødsprit til å rense. Bedre med Isopropanol.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Trur jeg (og andre) har sagt det før...

Har du ikke råd til å ødelegge det.. så ikke kjøp det.. :mad:

Seriøst:

Du kjøper ett spillernytt *rått* skjermkort.. og det første du gjør er å "herpe det" med å sette på vannkjøling?

Jeg skal vel ikke betvile din kompetanse... selvtilliten er det sikkert ikke noe i veien med..

Men.. jeg kan jo misforstå hva du er ute etter i innlegget...så da får du ha meg unnskyldt for slemme kommentarer her...

Dersom du har *noesomhelst* peiling på hva du driver med.. så *veit* du om kortet nå er ødelagt.. og hvorfor det skjedde...

Det er ting som tyder på at du bør trene på montering av vannblokker på MX440SE.. kjøpt på lagersalg.. og ikke på kort som koster ca.4000.

Unnskyld ranten.. men jeg lukter... "send i retur og få nytt på garantien" lang vei..

:thumbdown:

Dersom jeg har misforstått.. så beklager jeg.. dersom du (voksen/ærlig) tar tapet "som en mann".. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er ikke så mye å si om dette. Det virker veldig som om kortet er ødelagt og i såfall syns jeg litt synd på deg. Utrolig surt med så masse penger rett ut vinduet. Du kan nok glemme alt som heter garanti og.

 

Men det er som TL1000S nevner: Har du ikke råd til å ødelegge det så er det vel best å ikke begynne å rote med det.

 

Håper det ordner seg for deg på ett eller annet vis.

Lenke til kommentar

Ja, hvorfor i all verden skall du montere vannkjøling for første gang på et så dyrt kort?, det krever grundig forbereding!

 

skriver ikke dette for noen annen grunn en at jeg får vondt i kroppen av å tenke på det, håper det her er en ny spøk alla han som knakk 9800pro kortet i pci slotten, for all del la det være en spøk!

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Ja, hvorfor i all verden skall du montere vannkjøling for første gang på et så dyrt kort?, det krever grundig forbereding!

 

skriver ikke dette for noen annen grunn en at jeg får vondt i kroppen av å tenke på det, håper det her er en ny spøk alla han som knakk 9800pro kortet i pci slotten, for all del la det være en spøk!

Det er jo ikke så vanskelig da. Noen skruer som må skrus. Blokken er jo lagd for 6800

Aquacomputer Aquagrafx 6800

 

6800_1_200.jpg

Endret av dreden
Lenke til kommentar

tydligvis så er det det, viser til denne posten

 

Hvor mye goop du må ha, hvrodan få av orginal kjølingen, hvordan være sikker på at ikke kjernen svir osv osv- har lest mye om dette, haddet lest enda mer skulle jeg instalert det.

 

Jeg håper alikevell at du får det på garantien selv om andre skulle mene noe annet, de selger jo produktet (gainwards egen vannkjøling) så litt svinn må de regne med

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...