Prikkus Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 (endret) Jeg har letet litt på topicene her på "Hovedkort", men fant ingen med samme problem som meg. Så kan noen være så snill å hjelpe meg? Takk Dere vet allerede hvilket hovedkort jeg har. Har en "AMD Athlon xp3000 400MHz" å jeg vet at den skal kjøre 200 * 10,5 Men vis jeg gjør det så fryser maskinen før den kommer til Windows. Så nu har jeg underklokket Kjører 166 * 10,5 å det funke fint. Har prøvd å stille på MP litt, men det ser ut som at den er låst. Så har noen forslag hvordan jeg kan normal klokke maskinen? På forhold takk Edit: Topic fra A7N8XE-E Deluxe til A7N8X-E Deluxe Endret 4. oktober 2004 av KrougeR1987
stigfjel Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Du kan også si hva slags minne og strømforsyning du har...
Prikkus Skrevet 29. september 2004 Forfatter Skrevet 29. september 2004 Du kan også si hva slags minne og strømforsyning du har... TwinMos PC3200 2x512 Chieftec 360W, mer vet jeg ikke.. sorry
stigfjel Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Det er et kjent problem at dette hovedkortet har problemer med TwinMOS. Som jeg har sagt i de andre postene om dette kortet, ble jeg FRARÅDET fra å kjøpe TwinMOS-brikker. Jeg har nå Corsair TWINX-PRO3200LL 1024 MB, og disse brikkene fungerer perfekt. Dessuten er det viktig at dette hovedkortet har en stabil og relativt kraftig strømforsyning. Det er mulig din PSU holder, men jeg ville kanskje kjøpt minst en 400W PSU. Selv bruker jeg en Thermaltake 410W PSU.
Prikkus Skrevet 29. september 2004 Forfatter Skrevet 29. september 2004 Det er et kjent problem at dette hovedkortet har problemer med TwinMOS. Som jeg har sagt i de andre postene om dette kortet, ble jeg FRARÅDET fra å kjøpe TwinMOS-brikker. Jeg har nå Corsair TWINX-PRO3200LL 1024 MB, og disse brikkene fungerer perfekt. Dessuten er det viktig at dette hovedkortet har en stabil og relativt kraftig strømforsyning. Det er mulig din PSU holder, men jeg ville kanskje kjøpt minst en 400W PSU. Selv bruker jeg en Thermaltake 410W PSU. Oki... anbefaler du meg å kjøpe ny minne, ingen problem for meg altså. Venter bare på stipendet på 12k Angående strømforsyngingen så har jeg: 5 kald katode lys 4 vifter + cpu 1 Harddisk 2 cd-rom (cd-brenner og dvd-brenner) Kan det ha noe å si at dem dreg mye av watten?
stigfjel Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Du bør ikke kjøpe samme minne som jeg har, Corsair value-minne går bra det og. De brikkene er litt billigere. Jeg ville kanskje kjøpt en sterke strømforsyning. Kanskje en 400W PSU. Hva du enn gjør, IKKE kjøp Q-Tec. Strømforsyninger av det merket er bare driten. Fortron, Mist, Thermaltake, Enermax er alle gode merker.
Prikkus Skrevet 29. september 2004 Forfatter Skrevet 29. september 2004 Du bør ikke kjøpe samme minne som jeg har, Corsair value-minne går bra det og. De brikkene er litt billigere. Jeg ville kanskje kjøpt en sterke strømforsyning. Kanskje en 400W PSU. Hva du enn gjør, IKKE kjøp Q-Tec. Strømforsyninger av det merket er bare driten. Fortron, Mist, Thermaltake, Enermax er alle gode merker. Huff... jaja, der gikk stipendet mitt på maskindeler. kan du gi meg linker til ram brikker? må ha 1024 PSU finn jeg sikkert selv da.. Tusen takk
stigfjel Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Disse minnebrikkene gir en helt grei ytelse og koster forholdsvis lite. Disse minnebrikkene er noen av de hvasseste minnebrikkene på markedet. Prisen på de er ganske gunstig i forhold til hva de kostet for en måned siden.
Prikkus Skrevet 29. september 2004 Forfatter Skrevet 29. september 2004 (endret) Funker den her bra? Thermaltake Edit: Fjernet qoute Endret 29. september 2004 av KrougeR1987
stigfjel Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Den skal fungere utmerket. Jeg har 410W modellen, og den fungerer perfekt hos meg (se forøvrig profil for specs. på AMD-maskin)
Prikkus Skrevet 29. september 2004 Forfatter Skrevet 29. september 2004 Den skal fungere utmerket. Jeg har 410W modellen, og den fungerer perfekt hos meg (se forøvrig profil for specs. på AMD-maskin) Fjernet den ene rammen å nå klarer maskinen å drive 200 * 10,5 Så jeg trenger vell ikke PSU?
Prikkus Skrevet 29. september 2004 Forfatter Skrevet 29. september 2004 Da gjør du nok ikke det, nei. JOOHOO!!!
Prikkus Skrevet 29. september 2004 Forfatter Skrevet 29. september 2004 Jeg satt i begge ram brikkene nå å kjørte 3DMark 2001 SE. 10986 poeng... 44 idle, mens æ kjørte programmet økte den til 46
Prikkus Skrevet 30. september 2004 Forfatter Skrevet 30. september 2004 Nu har et annet problem. Maskinen rebooter plutselig noen ganger, uansett om jeg spiller eller ikke. Temp 44 grader, når jeg spilte Counter-Strike å maskinen rebootet plutselig. Det samme her om dagen imorges. IRC'et å maskinen rebootet
Dimm Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 (endret) mange som løser dette problemet med å oppdatere BIOS jeg har samme hovedkort og twinmos ram, men jeg oppdaterte BIOS før jeg installerte noe OS Edit: aldri merket noe til problemet Endret 30. september 2004 av Dimm
Prikkus Skrevet 30. september 2004 Forfatter Skrevet 30. september 2004 mange som løser dette problemet med å oppdatere BIOS jeg har samme hovedkort og twinmos ram, men jeg oppdaterte BIOS før jeg installerte noe OS Edit: aldri merket noe til problemet Har oppdatert bios, men maskinen rebooter fortsatt noen ganger. Noen ganger lukker maskinen Winamp, sånn helt plutselig. Kan det være at vCore er lav, ustabilt?
Prikkus Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Skrevet 1. oktober 2004 Som sagt maskinen min er ustabil. Winamp skrur seg av noen ganger, og maskinen skrur seg av noen ganger om dagen, men ikke om natta. Burde jeg da stille vcore litt opp? PCProbe viser 1,79 vCore. Har jo stilt den til 1,8
stigfjel Skrevet 1. oktober 2004 Skrevet 1. oktober 2004 Hos meg er vCore litt høyere enn det jeg setter den til å være. Det kan jo være at strømforsyningen leverer for lite juice, som jeg nevnte som en mulighet ovenfor.
Prikkus Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Skrevet 1. oktober 2004 Hos meg er vCore litt høyere enn det jeg setter den til å være. Det kan jo være at strømforsyningen leverer for lite juice, som jeg nevnte som en mulighet ovenfor. Hmm.. må vist kanskje kjøpe ny PSU allikavel. Chieftec er vist ikke så bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå