Gå til innhold

2 PCer og et høytalersett... kobling/mixer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å ta en enkel kabel fra 'line out' på den ene maskinen til 'line in' på den andre, så justerer du i mixeren på den siste maskinen til du får noenlunde likt volum fra begge maskinene. Dette må klart være enkleste og billigste måte.

 

Se her.

 

Edit: Er jo selfølgelig avhengig av at den ene maskinen står på stort sett alltid...

Endret av Suunto
Lenke til kommentar
du kan godt bruke den clas ohlson-ledningen "feil" vei. Skader ikke å prøve, men du trenger sikkert to minijack-minijack ledninger i tillegg for å koble det sammen slik at det blir riktig "kjønn" i begge ender av ledningen...

Hørte at dette kunne være skadelig for lydkortet... Om det er tilfelle aner jeg ikke, men jeg ønsker ikke å ta sjangsen. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hva med å ta en enkel kabel fra 'line out' på den ene maskinen til 'line in' på den andre, så justerer du i mixeren på den siste maskinen til du får noenlunde likt volum fra begge maskinene. Dette må klart være enkleste og billigste måte.

 

Se her.

Og da muligens den beste.... :)

 

Vil utgangen fortsette å spytte ut lyden fra inngangen, selv om jeg også spiller av lyd (spill/musikk) på den PC`en jeg bruker slik at det bare blir mikset sammen?

Lenke til kommentar
du kan godt bruke den clas ohlson-ledningen "feil" vei. Skader ikke å prøve, men du trenger sikkert to minijack-minijack ledninger i tillegg for å koble det sammen slik at det blir riktig "kjønn" i begge ender av ledningen...

Hørte at dette kunne være skadelig for lydkortet... Om det er tilfelle aner jeg ikke, men jeg ønsker ikke å ta sjangsen. :dontgetit:

 

Ja, er nok ikke lureste måten, to utganger som jobber mot hverandre. Selv om utgangene sikkert er kortslutnings sikker...

Lenke til kommentar
Hva med å ta en enkel kabel fra 'line out' på den ene maskinen til 'line in' på den andre, så justerer du i mixeren på den siste maskinen til du får noenlunde likt volum fra begge maskinene. Dette må klart være enkleste og billigste måte.

 

Se her.

Og da muligens den beste.... :)

 

Vil utgangen fortsette å spytte ut lyden fra inngangen, selv om jeg også spiller av lyd (spill/musikk) på den PC`en jeg bruker slik at det bare blir mikset sammen?

 

Ja, alt vil bli mixet sammen, vil du bare ha lyd fra ene maskinen så 'muter' du enten wave-out eller line in..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...