Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan deaktivere ruter funksjon i D-link?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et veldig vanlig problem, selv om du gjør som Lautsprecher sier så er det ikke alltid at D-Linken vil på nett for det. Det virker som om den og svært mange andre routere har et lite behov for å "kolbe seg opp" med WAN porten, ikke bare få IP og fungere som en switch...

 

Løsningen som fungerer på ALLE routere (ihvertfall de aller aller fleste av nyere dato) er like enkel som den er genial.

 

Sett kabelen som går fra NGT routeren inn i en av LAN portene på D-linken, IKKE bruk WAN porten (til noen ting). Dette fungerer på trådløse som såvel vanlige routerer. Plugg alt inn i LAN portene og ikke bruk WAN porten, så lett er det.

 

Til dere som tviler, dere tar feil, jeg VET at dette fungerer.

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Ahhh...gut, gut!! Bare synd jeg ikke får testet før i morgen. Men enkle og geniale løsninger er løsninger jeg liker godt. Stoler på deg her schmelck! Use the Lan Man!

 

Takk.

Var ikke meningen å være provoserende selvsikker, men tenkte at du skulle slippe at en hel haug med fok som mener at det ikke fungerer.

 

Jeg har selv satt opp minst 5 d-link routere mot NGT slik, en ASUS, en 3com og en Corega på samme måten, så jeg vet at det funker slik :-)

 

Test det imorgen, og kos deg med linja fra NGT :thumbup:

Husk at du må aktivere linja (hvis du ikke har gjort dette fra før).

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har snakket med NGT, og de sa det var mulig, men at de ikke kunne fortelle meg hvordan. Vil det være nok å skru av DHCP i Netopia routeren?

Tja, da må du enten sette det i brige-modus hvis mulig eller erstatte det med et modem og selv kjøpe en router med PPPoA-støtte slik at du får logget deg på hos NGT.

Draytek med flere har router/modem som støtter NGT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...