Gå til innhold

Lage .bsp ( map ) til counter strike


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er Valve's Hammer du bruker for å lage brett til blant annet CS ja, og Hammer er den enkleste map editor som finnes.

 

Når du kompilerer brettet ditt (altså .map fila), så ender det opp som .bsp.

 

Du må bruke litt tid, å lage bra brett er ikke noe man lærer seg på en time.

Endret av cockmyrifle

http://collective.valve-erc.com/index.php?go=mhlt

 

Zoners Half-Life tools, finner ingen bedre.

 

Du må også sette opp det hele i hammer, vis ikke får du bare opp "save as" boksen.

 

Klikk på "tools" og "options"

Under fanen "Build programs" setter du "game executbale" til plassen der du har hl.exe

 

CSG executbale setter du til mappen der du lagret hlcsg.exe

BSP executable setter du til samme mappe, og hlbsp.exe

VIS executable setter du til samme mappe, og hlvis.exe

RAD executable setter du til samme mappe, og hlrad.exe

Nederste settes til der du vil at de kompilerte mapene dine skal lagres

 

Merk: Du må ha satt opp en konfig til det spillet du vil skal kompileres. Dvs at i den øverste boksen skal det stå "counter-strike" eller "CS", kommer ann på hva du har kallet det.

 

Nå skal det bare være å save alt, lukke og restarte Hammer, load RMF fila som er mappe ditt og trykke "F9". Du får opp et fint vindu.

Fikk en feil som dette:

 

** Executing...

** Command: Copy File

** Parameters: "c:\spill\steam\steamapps\[email protected]" "C:\spill\steam\SteamApps\[email protected]\counter-strike\cstrike\maps\[email protected]"

 

The command failed. Windows reported the error:

"The system cannot find the file specified."

 

** Executing...

** Command: Copy File

** Parameters: "c:\spill\steam\steamapps\[email protected]" "C:\spill\steam\SteamApps\[email protected]\counter-strike\cstrike\maps\[email protected]"

 

The command failed. Windows reported the error:

"The system cannot find the file specified."

 

-------------------------

 

Jeg lagret filen som: de_own.map

Riktig eller galt :hmm:

Opprett en komplett annen mappe som IKKE inneholder noe "@". F.eks c:\my maps. Husk at ZHLT er DOS baserte programmer og det er ikke sikkert de vil takle det helt.

 

Jeg kompilerer til en helt annen mappe, så kopierer jeg fra den mappa over til den mappa jeg har CS brettene liggenede i.

 

Heller aldri kjør spillet direkte etter en kompilering, dvs avsjekk den derre run game after compile tingen. Du risikerer bare lag og treg maskin når du skal teste ut. Lukk hele greia, kopier til rett mappe og start spillet. Sparer deg selv for en del slit faktisk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...