hwarild Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Oppsett: Prescott [email protected] + Abit IS7-E2 + 512mb Corsair PC3200 Skjermkort: Geforce4 Ti4600 128mb AGP PSUen er på 350W (Q-tech jallakabinett, men har funket helt fint hittil). Hadde ingen problemer med PSU eller voltagen når jeg hadde et P3-HK og p3-CPU i kabinettet. Virker som problemet først oppstod nå når jeg oppgraderte. Både bios og Abit-EQ rapporterer at +3.3 volten ligger under minimumsgrensa på 3.10V, og ligger og vipper mellom 2.98-3.01V. Er dette skadelig lavt, og hva kan forårsake dette?
Vaughn Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Jeg tviler paa at maskinen blir *skadet* av at du har for lav spenning, men den kan meget vel bli ustabil av det. Aarsaken er mest sannsynlig at du har for mange enheter tilkoblet PSUen/for svak PSU, men det kan ogsaa vaere feil paa maaleren. Hva brukte den aa vise?
hwarild Skrevet 28. september 2004 Forfatter Skrevet 28. september 2004 Sant å si så vet jeg ikke om målingen var på under 3.10V før jeg oppgraderte, for siden jeg ikke hadde noen problemer falt det meg aldri inn å sjekke :| Er ikke så leet på sånne ting.. Men som sagt, jeg har ikke hatt noen problemer med stabiliteten hverken før eller etter jeg oppgraderte, men nå som jeg har maskinen full av diagnoseprogrammer som lyser rødt og piper i øst og vest pga +3.3V'en, blir man jo litt paranoid. Har 3 ide HDer + 1 ide CD-brenner tilkoblet, så det trekker vel endel ut av PSUen, men systemet er ganske stabilt. Irriterer meg bare med den +3.3V'en som gir meg warning hele tiden.
Margarus Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 qtec er kjent for å kuke strømmen på sine psus.
hwarild Skrevet 28. september 2004 Forfatter Skrevet 28. september 2004 Har hatt en mistanke til Q-tec kabinettet ja, uten at jeg hadde lest alt det negative om produsenten som jeg nå har lest.. uff og uff, mye drit som jeg ikke visste om. På den annen side har systemet mitt oppført seg stabilt, bortsett fra at den ikke, hrm, leverer riktig spenning. En *bitteliten* detalj, bare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå