Gå til innhold

Noen som holder på med turn her?


sluffy

Anbefalte innlegg

Vet at denne tråden virker som en tråd laget av en som ikke er veldig erfaren i "foruming". Men jeg er litt interrestert i hvor mange som holder på med turn her. Vet at jeg og stian123 holder på, men er det noen andre?

 

Så hadde det vært litt kjekt om folk hadde fortalt litt om hvor de trener (hvilket lag), hva de satser på (tumbling/trampett/frittstående, hvis det er snakk om troppsturn), og hva de gjør/hvilke elementer de tar i de forskjellige øvelsene. Og hvor lenge du har holdt på.

 

________

Jeg kan begynne med at jeg går i Åsane Turn. Vi holder på med trampett og tumbling, men jeg satser vel mest på trampett. For øyeblikket står vi uten trenere, så vi trener sammen med Salhus Senior (som forøvrig har geniale trenere). Jeg har planer om å emigrere til Salhus etter nyttår, fordi vi neppe klarer å stille i konkurranser da (dårlig oppmøte på trening, og stort frafall).

 

Har holdt på i 5 år, men har ikke kommet spesielt langt av den grunn. I løpet av de tre første årene kom vi helt til pikert-salto, og vi fikk heller ikke trent inn skikkelige teknikker. Dette har vi merket i senere tid nå som vi holder på å avansere. For øyeblikket skal jeg trene til dobbel-kropert-salt med halv og en-og-en-halv-skru (tar 2x med halv, men den må perfeksjoneres), samt strak-salto med så mange skruer som overhodet mulig. På tumbling er det stort sett flikflaker og baklengssaltoer uten skruer det går i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...
Hørtes litt gay ut å drive med turn som gutt, men :p

 

Sikkert gøy :D

Det er fordi du ikke vet hva turn er!!

Du forbinner sikkert turn med strekk og splitt i trange drakter?!?

Den tida er over... :p

Jeg foreslår at du tar deg en tur på en trening, konkurranse før du sier hva det høres ut som...

 

Men jeg driver meg turn :D troppsturn

Skal i Buskerudtrampetten nå om 2 uker.

Da skal jeg kjøre dobbel med skru på trampett, og kanskje flikk dobbel i tumbling.

Trener for å få medalje i Nordisk mesterskap i 2006.

Lenke til kommentar
Skal i Buskerudtrampetten nå om 2 uker.

Da skal jeg kjøre dobbel med skru på trampett, og kanskje flikk dobbel i tumbling.

Trener for å få medalje i Nordisk mesterskap i 2006.

Åsane turn stiller i år også, men jeg er med for at de 13 år gamle jentene jeg trener skal kunne stille. Har forresten ikke trent skikkelig på 1/2 år, så det kan bli ganske tvilsomt :p. Kanskje jeg gambler på dobbel eller dobbel med halv på trampett. Tumbling kan jeg ikke, så der tar jeg det som det kommer.

 

Lurer på om det kommer folk fra Kongsberg Show-team i år også, de var relatvit dyktig på trampett.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg driver med turn=) Troppsgymnastikk..

 

Det er veldig kjekt, og kan anbefale alle å prøve det!

 

Sist konkurranse kjørte jeg dobbel strak salto med to og en halv skru i trampett og araber-flikkflakk-dobbel pikert salto i tumbling!

 

Rekner med å kjøre araber-flikkflakk-dobbel salto med hel skru i neste konkurranse om tre uker!

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg driver også med turn. Begynte med turn litt seint, men prøver å bygge meg opp så fort og godt jeg kan. Jeg trener for Drammen Turnforening og konkurrerer i Trampett/Tumbling og Frittstående :)

Turn er en spesiel sport som jeg ble "forelska" i. Det har så mange positive sider ved å ha drivi med det :D

Lenke til kommentar
Jeg driver med turn=) Troppsgymnastikk..

 

Det er veldig kjekt, og kan anbefale alle å prøve det!

 

Sist konkurranse kjørte jeg dobbel strak salto med to og en halv skru i trampett og araber-flikkflakk-dobbel pikert salto i tumbling!

 

Rekner med å kjøre araber-flikkflakk-dobbel salto med hel skru i neste konkurranse om tre uker!

 

wow! du turner på ganske høyt nivå du da. Må si jeg henger litt etter. På trampett tar jeg dobbel salto. og tumbling bakover serie: araber, flikk-flakk, salto med halvskru.

Jobber litt med dobbel back, men lander ikke trygt på det enda:P

Hvor lenge har du trent "Turner"?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...
jeg skal begynne med turn i Trondheim til høsten! (jente 17) men vet liksom ikke hva som venter meg:P kan noen forklare litt mer hva tumbling og frittstående er? tror det er det jeg syns ser mest interessant ut (ved å se bilder bare)

 

Hei! Troppsgymnastikk er det du da burde satse på. Trondheim Turnforening har et relativt bra jentelag, og dyktige trenere. I troppsturn konkurrerer man innen trampett (minitrampoline) tumbling (matte med sprett) og frittstående (rytme/dans).

Tumbling er en femten meter lang matte med litt sprett i. På denne kjøres ofte serier, altså flere elementer sammenhengende. Hva du gjør, avhenger av hva du kan. Det er viktig å være sikker på den serien du skal kjøre.

 

Frittstående er en rytme eller dans som skal kjøres lagsvis (i tropp). Den skal inneholde ulike elementer og vanskelighetsgrader. Det er treneren som lager programmet eller dansen, og lærer deg den.

 

Si ifra om du vil ha mer informasjon, eller gå på gymogturn.no :)

Lenke til kommentar
jeg skal begynne med turn i Trondheim til høsten! (jente 17) men vet liksom ikke hva som venter meg:P kan noen forklare litt mer hva tumbling og frittstående er? tror det er det jeg syns ser mest interessant ut (ved å se bilder bare)

 

Hei! Troppsgymnastikk er det du da burde satse på. Trondheim Turnforening har et relativt bra jentelag, og dyktige trenere. I troppsturn konkurrerer man innen trampett (minitrampoline) tumbling (matte med sprett) og frittstående (rytme/dans).

Tumbling er en femten meter lang matte med litt sprett i. På denne kjøres ofte serier, altså flere elementer sammenhengende. Hva du gjør, avhenger av hva du kan. Det er viktig å være sikker på den serien du skal kjøre.

 

Frittstående er en rytme eller dans som skal kjøres lagsvis (i tropp). Den skal inneholde ulike elementer og vanskelighetsgrader. Det er treneren som lager programmet eller dansen, og lærer deg den.

 

Si ifra om du vil ha mer informasjon, eller gå på gymogturn.no :)

 

 

Tusen takk for svar! :):)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Driver med troppsturn, er rekrutturner, så får ikke lo til å gjøre dobble. Trampett er helt klart det jeg er best i, driver vell å øver på 2 og en halv skruer, og litt doble med halv. Tubling er noe jeg bare ikke kan, så blir vell bare araber flikk.Buskerud trampetten snart, blir sykt fun. Var nå på trening for første gang på en uke igår, har hatt svineinfluensa, det gikk i dass, klarte ingenting. ._. Jaja, blir bedre etterhvert. Er forresten 12. =p

Lenke til kommentar

Jeg har drevet med turn siden jeg var to år, men nå etter sommeren har jeg dessverre ikke kommet i gang igjen. Hadde en pause i to år for to år siden, og det ødela progresjonen min veldig, så jeg føler meg ikke spesielt flink nå.

 

Kommer fra et lite sted på vestlandet, så vi har bare hatt skikkelig trampett/tumbling-gruppe i fire-fem år. Før det trente jeg mest for meg selv (med en liten gruppe venner), og jeg gikk på sirkusskole der jeg drev mest med akrobatikk. Når har turnforeningen der jeg bodde gode trenere og mange dyktige utøvere innen trampett og tumbling. Apparatturn driver vi ikke med.

 

Jeg har selv sikringskurs og kurs i idrettens grunnstige, så jeg har selv vært trener i perioder.

 

Grunnen til at jeg ikke har begynt igjen nå etter sommeren er at jeg har flyttet til Bergen. Kan godt tenke meg å trene her også, men selvtilliten min er litt for dårlig til at jeg tør å begynne alene:p

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Kan ikke folk si hvor di turner da for faen? :p

 

Jeg turner selv på STAG og mosserød / store bergan

 

Jeg er på junior laget og turner med andreas klettum, jørgen klettum, greger og dem

har turnet i 7 år og kjører tumbling, trampett og frittstående

tricks på tumbling:

- Araber flikflak trippel baklengs kroppert

- araber flikflak dobbel inn, pikert ut

- araber flikflak baklengs med fire skruer (1440)

- araber flikflak strak dobbel baklengs med trippel skru.

 

TRAMPETT:

 

dobbel forlengs med rudy ( halvannen skru) strak

rudy in

 

ja og di triksene der

satser mest på TUMBLING da ;)

 

Stag er bedre enn Kongsberg :p

Det er sant. De siste 3 konkurransnene har vi tatt alle 1.plassene. ;)

De pleier og komme, så de gjør nok det

 

hva f***

 

turner du på stag?? hva heter du? rakke eller tvetene?

Endret av Prompejon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...