Gå til innhold

SKJERMKJØP:)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal oxo investere i en ny skjerm snart og da tenkte jeg på en 19 tommer crt skjerm.

Jeg sitter veldig mye fremfor pcèn, hovedsakelig til spill og websurfing, men legg vekt på at den skal brukes til tunge spill.

 

Kan noen gi meg råd til hvilken skjerm jeg skal velge hvis jeg ikke skal betale mer enn max 4000 kr, helst mindre.??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-13 00:06, ajohn_richard skrev:

Hei! Jeg skal oxo investere i en ny skjerm snart og da tenkte jeg på en 19 tommer crt skjerm.

Jeg sitter veldig mye fremfor pcèn, hovedsakelig til spill og websurfing, men legg vekt på at den skal brukes til tunge spill.


Kan noen gi meg råd til hvilken skjerm jeg skal velge hvis jeg ikke skal betale mer enn max 4000 kr, helst mindre.????



 

Komplett.no har bra priser på Hansol skjermer. Jeg har en som de selger billig (19") og er veldig fornøyd. Knivskarpt bilde, bra fargegjengivelse, høy refreshrate, høy oppløsning osv... Anbefales. Koster 2400.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=6&s=pl

 

Eller hvis du vil ha flat-skjerm (Ikke LCD, men flatt billedrør) til noen hundrelapper mer :

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=6&s=pl

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 07:49, Afseth skrev:

Komplett.no har bra priser på Hansol skjermer. Jeg har en som de selger billig (19") og er veldig fornøyd. Knivskarpt bilde, bra fargegjengivelse, høy refreshrate, høy oppløsning osv... Anbefales. Koster 2400.




 

Hansol er ikke en skjerm jeg vil anbefale.

Jeg anbefaler en Samsung/samtron synchmaster natural flat koster ca 3.5k

 

Jeg selv bruker en sony g400 og er godt fornøgd med det..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 12:15, SirHartge skrev:

Quote:


Den 2002-05-13 07:49, Afseth skrev:

Komplett.no har bra priser på Hansol skjermer. Jeg har en som de selger billig (19") og er veldig fornøyd. Knivskarpt bilde, bra fargegjengivelse, høy refreshrate, høy oppløsning osv... Anbefales. Koster 2400.




 

Hansol er ikke en skjerm jeg vil anbefale.

Jeg anbefaler en Samsung/samtron synchmaster natural flat koster ca 3.5k

 

Jeg selv bruker en sony g400 og er godt fornøgd med det..

 

 

Resultater tatt fra tester her på hardware.no viser at hansol har gode skjermer. Testen jeg leste var av 710D. Mulig ikke de passer til hans bruk, men det er gode skjermer.

 

Testen kan du finne her:

http://www.hardware.no/tester/skjerm/hanso...10d/index2.html

 

Sier ikke at den er anbefalt til hans bruk, men D versjonene er absolutt og anbefale.

 

Jeg ville kanskje investert i en dyrere skjerm, men les noen tester først. Tror forøvrig du har fått mange gode svar her, bruk dem. :smile:

Lenke til kommentar

Hei!

http://www.hardware.no/anbefalinger/skjerm...rmer/index.html

 

Anbefaler LG 995FT

dersom du vil bruke rundt 4000,- på en skjerm. Selv sitter jeg på en LG 915FT Plus, som er omtrent samme skjerm, men som klarer en del høyere oppfriskningsfrekvenser. Skjermene er helt flate uten "trinitron-striper", og bildekvaliteten er på Høyde med Sony G420 (mener jeg etter å ha sett dem ved siden av hverandre)

Er litt usikker på den mekaniske kvaliteten på LG generelt (holdbarhet), men tror ikke det er dåligere enn noe annet.

 

Mvh

Cueball

 

PS: Leste en test et stedder de hadde problemer med geometrien på denne skjermen. Jeg har ikke hatt problemer, men men må passe på at skjermen er skikkelig varm før man finstiller geometrien (den endrer seg litt de første 10 min etter at den er satt på)

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Cueball på 2002-05-13 13:43 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Cueball på 2002-05-13 13:51 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Cueball på 2002-05-13 13:55 ]

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Synchmasteren etter råd fra Hartge, og er fornøyd. :smile: Ikke visste jeg at en 19" kunne være så stor og tung, men jeg var vel vant med 15" tipper jeg. :smile: Har hatt litt trøbbel med geometrien. Mulig jeg er n00b her, men har ennå ikke fått til helt rette sider dessverre. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 13:24, SunChaser skrev:

STOP! Eg har hadt hansol 19", største manskiten eg har testa. og til deg som anbefalte samsung istede, så kan eg si at det er samsung billedrør i hansol. Bytta min etter 1 uke til en Sony Trinitron G200 17" FD. Nå snakker vi knivskarpt.


 

Hvilken hansol har du. Sannsynligvis har du P versjonen. D er mye bedre...

 

Uansett P versjonen skal funk bra til de fleste. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en LG 915FT Plus for pengene jeg fikk igjen på skatten. Er fornøyd med den. Valget stod mellom den og Samsung, men kjøpte LG pga to innganger, USB-hub og bra oppløsning. Helt flat skjerm også (ikke bare glasset utenpå). Kjører 1600x1200 i 85Hz nå, syns det er bra. Men den trengte litt justering av konvergens osv.

Spiller mest i 1024x768 i 120Hz.

Og jeg syns ikke det blir for smått med 1600x1200, brukte 1152x864 70Hz på en knall 15" Siemens-skjerm lenge. :wink:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: asdfteam på 2002-05-13 14:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 13:47, sanoj_20 skrev:

Quote:


Den 2002-05-13 13:24, SunChaser skrev:

STOP! Eg har hadt hansol 19", største manskiten eg har testa. og til deg som anbefalte samsung istede, så kan eg si at det er samsung billedrør i hansol. Bytta min etter 1 uke til en Sony Trinitron G200 17" FD. Nå snakker vi knivskarpt.


 

Hvilken hansol har du. Sannsynligvis har du P versjonen. D er mye bedre...

 

Uansett P versjonen skal funk bra til de fleste. :smile:

 

 

Husker ikke, var den dyreste dem hadde. Sony skjermer med Trinitron teknologien er HEFTI. Sitte og rote med noe hansol dritt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 13:47, sanoj_20 skrev:

Quote:


Den 2002-05-13 13:24, SunChaser skrev:

STOP! Eg har hadt hansol 19", største manskiten eg har testa. og til deg som anbefalte samsung istede, så kan eg si at det er samsung billedrør i hansol. Bytta min etter 1 uke til en Sony Trinitron G200 17" FD. Nå snakker vi knivskarpt.


 

Hvilken hansol har du. Sannsynligvis har du P versjonen. D er mye bedre...

 

Uansett P versjonen skal funk bra til de fleste. :smile:

 

 

Husker ikke, var den dyreste dem hadde. Sony skjermer med Trinitron teknologien er HEFTI. Sitte og rote med noe hansol dritt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 14:43, SunChaser skrev:

Quote:


Den 2002-05-13 13:47, sanoj_20 skrev:

Quote:


Den 2002-05-13 13:24, SunChaser skrev:

STOP! Eg har hadt hansol 19", største manskiten eg har testa. og til deg som anbefalte samsung istede, så kan eg si at det er samsung billedrør i hansol. Bytta min etter 1 uke til en Sony Trinitron G200 17" FD. Nå snakker vi knivskarpt.


 

Hvilken hansol har du. Sannsynligvis har du P versjonen. D er mye bedre...

 

Uansett P versjonen skal funk bra til de fleste. :smile:

 

 

Husker ikke, var den dyreste dem hadde. Sony skjermer med Trinitron teknologien er HEFTI. Sitte og rote med noe hansol dritt.

 

Sony er tilsvarende dyrt også da. Kjøper du Sony så betaler du, ifølge tester rundt omkring, en god del for det "Sony" merket foran på skjermen.

 

Hansol synes jeg er mer enn bra nok til mitt bruk. Det er ikke til å unngå at noen har dårlige erfaringer, og om det skyldes at de er alt for kresne (kjøper du en skjerm til 2300, så kan du ikke unngå å være fornøyd med en slik skjerm) eller at de har fått en delvis defekt skjerm vet jeg ikke.

 

Jeg har selv lest tester av Hansol, og de har fått meget gode kritikker (untatt en modell, men den ser jeg ikke lenger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...