Gå til innhold

Ødelagt plexiglass på vannblokk


Anbefalte innlegg

Argh, der kom en liten sprekk i plexiglasset på vannblokka. Hadde kjøpt nippler på biltema, og disse hadde mer gjenger enn niplene som kan kjøpes på eks microplex. Da jeg skrudde til begynte vannet å sile (hadde seff ikke montert på datakomponentene ennå )

 

Kan dette ordnes med litt silikon eller må jeg kjøpe ny blokk?

Endret av Puno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står jo oppgitt på microplex sidene hva type gjenger, så fatter ikke hvordan du klarte det. Må jo kjenne det når du strammer til at noe er gale? Det lureste er nok å lage deg en ny plexi plate. kjøpe en liten bit 8-10mm med plexi og teigne fra mål på den gamle slik at den blir lik. Plexi er ganske sprøtt så vil tro sprekken blir bare større når du stramer den til hoved kortet. Trenger jo ikke å være 100% lik da bare den ikke tar i komponenter på hoved kortet..

Endret av shebban
Lenke til kommentar

Lag ny plate eller ta kontakt med de du kjøpte den hos og få dem til å skaffe en ny topp , det skal ikke være noe problem om dem er litt serviceinnstilt .

Selv mistet jeg en Maze blokk i gulvet og knakk ene festet men tok kontakt med Netconnection og de ordnet ny topp direkte fra fabrikken , kostet meg ikke fem øre . :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis du linker til riktig vannblokk, er litt rart at du har kjøpt nipplene på Biltema, da de ikke selger 1/8" nippler??

Har de begynt og selge 1/8" nippler???

 

Nei, nei, jeg skal ikke være vanskelig.

Har du garanti på klokka, send den tilbake til selger.

Ikke garanti, kan du jo prøve med loctite eller silikon, men trykktest etterpå, om den er tett.

 

Trykktesting gjøres lettest med og tette den ene nippelen med en våt finger.

Sug så alt du greier i den andre nippelen, putt så tunga i hullet i nippelen, hold den der. Da merker du fort om blokka slipper inn luft.

 

Kjør selvfølgelig vannsystemet i 24timer med vann etterpå, for en endelig test.

Endret av bluesman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...