Gå til innhold

battlefield vietnam crash

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bfv (lovlig ja) og 1.1.14 patchen installert. Sitter å spiller det på lan nå, men det kommer stadig opp den standard feilmeldingen i windows (bfvientan.exe fikk et problem og måtte lukkes, send inforsmasjon, ikke send greia). Noen ganger kommer det etter at jeg har spilt det i 10 min, noen ganger etter jeg har spilt det i kanskje en time.

Har windows xp med sp2, radeon 9800pro med catalyst 4.9 og nyeste driver til hovedkortet (hvertfall nest nyeste), nforce2.

Har egentlig alltid hatt litt problemer med dette spillet, det har alltid hatt en tendens til å skru seg av, og noen ganger også gi meg blue screen.

Noen som vet om noen løsninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

BFV har vært vrang med ganske mange egentlig... Veit ikke hva du bør gjøre, men her er noen ting du kan prøve, som har hjelpet noen, andre ikke.

- Den gamle gode re-installer.

- Riv ut joysticken (litt kjedelig om du bruker den når du spiller men, prøv, se om det hjelper).

- Kjør en RAM-test, så du kan utelukke at RAM'en din er et problem.

- Sjekk at temperaturen på CPU og skjermkort ikke går for høyt, andre spill kan godt virke fint, men BFV har noen snåle bugs, spesielt med prosessering av RAM og CPU.

- Bruker hovedkortet ditt VIA chipset? Installer nyeste driverne isåfall

( http://www.viaarena.com/ ).

Endret av cockmyrifle
Skrevet

takker for svar. Har prøvd en del ting. testa minnet med mem test bla. Har klokka prosessoren fra xp 2800+ til 3200+, men dataen er dønn stabil når jeg f.eks. konverterer videoer osv.

Men får prøve litt til.. kanskje stille litt på på skjermkort instillingene (aa og af).

Skrevet

Ja, prøv å slå av AA og AF, tror egentlig ikke det skal ha noe å si men...

Kan jo sette CPU til original hastighet og se om du har samme problemet da og, hvis du ikke allerede har sjekket.

Skrevet (endret)

Akkurat det samme skjer hos meg, men jeg kjører crack og cd mountet.

Det er forbannet plagsomt. Kjører winXP m sp2 (og altså dx9c)

skal prøve uten joystick(usb) nå

btw, jeg har kjøpt spillet originalt.

edit_

nyeste bfV update, og tre modder

Endret av genesis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...