Jonki Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 heisann, jeg trenger noen råd om metall band som er så og si i samme gruppe som eldre Borknagar (Borknagar til Archaic Course), Immortal, eldre Dimmu Borgir (Stormblåst) eller eldre Satyricon (Dark Medival Times og Nemesis Divina) banda som dere anbefaler må helst være noe ala jeg nevner ovenfor og innholde vokal, gitar1 evt. gitar2, bass, trommer og evt. synth (klarer meg uten, men nekter ikke å høre hvis det er med) beklager at jeg er så kravstor, men det er bare meg på forhånd takk mvh Jonki
Even. Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 mayhem eller venom? hører ikke så veldig mye på "gammel" metal selv, men på litt nyere.
Jonki Skrevet 26. september 2004 Forfatter Skrevet 26. september 2004 takker for svar kom gjerne med mer forslag
Acrid Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 (endret) -_- sa folk Endret 1. mars 2009 av Acrid
Purify Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 Enslaved Absu Marduk Gorgoroth Soilwork Hypocrisy Noe slikt?
Venerable Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 (endret) Burzum Emperor 1349 Nargaroth Behemoth Einherjer Forest of Impaled Graveland In Aeternum Nocturnal Mortum Old Man's Child Arcturus Ragnarok Rotting Christ Samael Taake Ulver Windir Darkthrone (liker de ikke så godt selv, men folk flest gjør det) Endret 27. september 2004 av Scarface^
Supernaut_ Skrevet 27. september 2004 Skrevet 27. september 2004 (endret) Darkthrone er fjell ! De ligger paa top 5 lista mi. Alle albuma er ganske bra, selv om Soulside Journy er et ganske oppskrytt album saa er jo det ogsaa bra. Paa soulside spiller de deathmetal samme paa goatlord tror jeg ? Fra ablaze in the northern sky og videre til naa til dags er det vell grim black metal hele veien. Har ogsaa faatt h0rt igjennom det nye albumet "Sardonic Wrath". Geniale saker, alle gegen alle er vell sang titlen paa sangen som groover og slaar best igjennom paa hele cden. og en liten fakta settning : Darkthrone har altid spilt med alle strengene saa slakke som mulig for og faa den sounden de vil. Endret 27. september 2004 av lanez-nor
henrikmain Skrevet 27. september 2004 Skrevet 27. september 2004 Høres ut som om du heller litt mot det mer melodiøse og symfoniske når det gjelder black metal. Her er noen black/viking-tips: Emperor - In The Nightside Eclipse Emperor - Anthems To The Welkin At Dusk Vinterland - Welcome My Last Chapter Old Man's Child - The Pagan Prosperity Enslaved - Vikingligr Veldi Enslaved - Eld Nokturnal Mortum - Lunar Poetry Nokturnal Mortum - Goat Horns Graveland - Thousand Swords Graveland - The Celtic Winter Thyrfing - Vannsinnevisor Ásmegin - Hin Vordende Sod & Sø Ragnarok - Nattferd Ulver - Bergtatt: Et Eeventyr I Fem Capitler Windir - 1184 Windir - Arntor Arcturus - Aspera Hiems Symfonia Einherjer - Norwegian Native Art Sjekk forøvrig anbefalingene mine i "De dype skoger"-tråden (side 9 eller noe slikt).
Venerable Skrevet 27. september 2004 Skrevet 27. september 2004 (endret) er det ikke darkthrone?? Såklart er det det, du må da tåle en liten skrivefeil i ny og ne? Endret 27. september 2004 av Scarface^
Even. Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 er det ikke darkthrone?? Såklart er det det, du må da tåle en liten skrivefeil i ny og ne? såklart....lurte bare på om du mente et annet band...sorry hvis det virket frekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå