Gå til innhold

Hvor får man tak i ledningen til av|på-knapp/led?


Federisco

Anbefalte innlegg

Hei, brodern og jeg har bygd en PC for lillebroren vår.. :w00t:

Men etter at alle delene var på plass oppdaget vi at ledningen fra av/på- og reset-knappen, og som sender signal til LED osv., var for kort! Den var tilpasset det gamle DELL-hovedkortet.. vi fant dessuten ut at den var i et annet "format" enn det som tydeligvis er standard for hovedkort nå til dags. Får m.a.o. ikke skrudd på PCen...

Ledningen det er snakk om går fra en "dings" som sitter i kabinettet (rett innenfor frontpanelet). Regner med at vi er nødt til å få tak i en ny sånn "dings", og at det med litt modding burde gå an å transplantere den inn i kabinettet.

 

Men hvor får man tak i dingsen? Finner den ikke i noen nettbutikker, med mindre jeg kjøper et helt nytt kabinett (og det blir jo litt meningsløst).

Kanskje noen har et kabinett liggende og kan donere dingsen sin derfra? Sjekk bildene under for å skjønne hva det er snakk om:

http://www.anvito.com/axel/dings.jpg

http://www.anvito.com/axel/hotrod.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå på dynga og finn en gammel PC, så tar du ut de ledningene. Du kan fjerne den grå flatkabelen og lodde på disse ledningene i stedet. Men det er en fordel med litt elektrokunnskap for å få det til, vanskelig å forklare hver detalj på forum.

Det er enkelt å få skrudd på en PC, du trenger bare kortslutte to pinner (Pwr On) et kort øyeblikk.

Lenke til kommentar

skjønner.. tror jeg dropper å lodde, men takk for tipset uansett..

Tror jeg heller tar og finner et kabinett ingen har bruk for, tar hele "dingsen" (inkl. av/på-knappen) og modder den inn i vårt kabinett.. trenger egentlig bare en av/på-knapp.. har uansett spraymala over LEDen, og man overlever uten en resetknapp.

Lenke til kommentar
Hvis du har et helt nytt hk kan du sjekke om det ikke går å skru på PCen med keyboard-commands. Jeg kan i ihvertfall det på mitt ved å trykke CTRL+F1 på tastaturet. :)

Dette funker dårlig med mitt trådløse USB-tastatur..

Jeg skrudde på dette i BIOS, og skrudde av PC, og det gikk veldig dårlig, så jeg måtte resette CMOS.

Men funker sikkert bedre med ikke-trådløse USB/PS2-tastaturer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...