Gå til innhold

Får ikke farger på tven med Radeon 9800 pro


Bluebeans

Anbefalte innlegg

Vil først beklage at jeg måtte lage denne posten. Jeg har søkt veldig lenge nå, prøvd alt, men neida.

 

Jeg fikk nytt skjermkort for en uke eller to siden. Fant ut at jeg skulle se en film i kveld. Gjorde det jeg alltid har gjort med det gamle skjermkortet mitt, Geforce FX5200. Enabler TV'en. Bildet kommer, men uten farger.

 

Har gjort alt jeg har funnet av tips. Inkludert å prøve alle formatene.

 

Som sagt har jeg Sapphire Radeon 9800 pro, med Catalyst 4.9 driverene.

Jeg har ikke funnet ut hvordan man får tv til å motta s-video signaler.

Forøvrig er tven en Radionette tv som er rundt 5 år gammel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bruker du den gule pluggen som fulgte med kortet? visst ikke, prøv den!

har vært flere med samme problem som deg....

 

har samme skjermkort selv, men har aldri hatt problemer med fargene på TV`en.. :hmm:

Bingo!

 

Jeg hadde en helt lik ledning, ville ikke prøve den som fulgte med fordi den er et par meter for kort.

 

Tusen takk! :D

 

Takk til alle andre også for meget kjappe svar!

Endret av niXon^^
Lenke til kommentar

fant dette i et tidligere emne:

 

...Dette skyldes som regel at skjermkortet ditt står innstilt på å sende ntsc signaler til tven din.dette retter du raskt etter at du har kobla tven til pcen og starte mnaskinen....selv om bildet nå kommer opp i sort hvis ...så går du inn på skjermkort instillingene og velder ut enhet...der den nå står på tv...og så skal det være en knapp der du velger type utsignal...hvor du kan velge land...velg norge..og PAL-B...og trykk apply...dersom dette ikke hjelper prøv å sette tven i s-vhs modus...hvis tven ikke støtter dette kan du prøve å sette signal type til det motsatte av det den er nå...der du velger auto/component/svhs signal...autodetect skal som regel funke fint

Lenke til kommentar
bruker du den gule pluggen som fulgte med kortet? visst ikke, prøv den!

har vært flere med samme problem som deg....

 

har samme skjermkort selv, men har aldri hatt problemer med fargene på TV`en.. :hmm:

jeg hadde akkurat d samme problemet så du hjalp meg og!! takk :thumbup::w00t:

Endret av solar9
Lenke til kommentar

Jeg har nesten samme problem og jeg BRUKER den gule pluggen, men fargene på tven er ikke der likevel.. hadde dem før, men nå virker de rett og slett ikke.. kontaktfeil eller noe?

 

Jeg har en tv slik at jeg bruke den gule overgangen på skjermkortet pluss en overgang fra den gule ledningen til scart om dere skjønner (som du bruker hvis du vil ha scart på xbox og ps2)..

Endret av mr_sjur
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sorry for en liten bump.

 

Er det noe muliget for at man kan forlenge den medfølgende kabelen til skjermkortet med noe? Må flytte TV'en 2 meter for at det skal gå nå! :p

 

Eller må den samme kabelen være koblet inn i både PC'en og TV'en?

Har en god del andre kabeler. Ingen kombinasjoner har vært særlig vellykket enda :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...