Gå til innhold

Shuttle Pc. Blir dette en god gamer pc?


Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å kjøpe meg ny pc. Har en shuttle pc i tankene. Under ser dere hva jeg har tenkt å kjøpe. Mitt spørsmål er: vil dette bli en god gamer pc som har mulighet til å kjøre hl2 smooth? vis hl2 kommer da :dontgetit: + andre spill som kommer i senere tid da. noe som burde byttes ut eller er denne bra nok. Jeg har tatt med Nvidia kort fordi jeg skal kjøre Linux og Windows på den.. Nvidia har jo mye bedre drivere til Linux en det Ati har.

 

Shuttle SN95G5 barebone PC socket 939 - Nforce3 Ultra/AGP/Lan/S-ATA/LYD

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED - Socket 939 512KB cache

POV GeFORCE 6800 GT 256MB Ret. m/Doom 3 - 256MB DDR 3 / 256-bit TV-out/DVI

Western Digital Raptor 74GB S-ATA - 8MB cache 10000RPM (boot-Disk)

Western Digital 200GB IDE ATA/100 - Caviar Special Edition 8MB cache 7200RPM

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 - PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) 400Mhz E.L.

NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern - 16X dual layer sort, bulk

 

Sammenlagt pris ca.16.500

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestillte netopp en shuttle, med dette oppsettet:

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.2Ghz BOXED

 

Logitech Internet Pro Keyboard Sort Bulk

 

NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern

 

OCZ 1024MB Premier Dual Channel w/o H.S.

 

POV GeFORCE 6800 GT 256MB Ret. m/Doom 3

 

Seagate 200GB S-ATA 7200RPM

 

Shuttle SS56G barebone PC socket 478

 

Dette ble rett over 11k, forstår ikke hvorfor ditt ble så mye dyrere? :hmm:

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

Hvis du har bestilt AMD 64 på en 478 sokkel så må du angre så for du bare kan.. Du må nemlig bestille en shuttle med prosessorsokkel 754 for å kunne plassere den CPU'en i din shuttle i det hele tatt... Dette grunnet at AMD (sokkel 754) og Intel (sokkel 478) er konkurrenter osv.!

 

Ett tips: ANGRE! NÅ!

 

Hvilken skjerm skal bruke til oppsettet ditt Tharenz? Ser konge ut..

Lenke til kommentar

Trådstarter; med en 3500+ og et ATI X800 PRO kjører jeg alle spill jeg har testet hittil -hakkefritt- på max oppløsning. Dette gjelder det nyeste Call of Duty, Colin Mcrae 4, Need for Speed Underground, Battlefield Vietnam... Greit nok, på Doom 3 var det antydninger til hakking inn i mellom på 1200x1024 (high details), men det var nok fordi jeg har et ATI kort, ikke Nvidia, som det du skal kjøpe deg. Gled deg, er ingenting som slår en s939 med 1024mb ram og et kraftig skjermkort. :)

Lenke til kommentar
Hvis du har bestilt AMD 64 på en 478 sokkel så må du angre så for du bare kan.. Du må nemlig bestille en shuttle med prosessorsokkel 754 for å kunne plassere den CPU'en i din shuttle i det hele tatt... Dette grunnet at AMD (sokkel 754) og Intel (sokkel 478) er konkurrenter osv.!

 

Ett tips: ANGRE! NÅ!

 

Hvilken skjerm skal bruke til oppsettet ditt Tharenz? Ser konge ut..

Jeg har ikke bestillt delene, men sendt mail til netshop at jeg vil ha den ferdig bygget(regner med at de skriver at det ikke går da)

 

Men hva må jeg gjøre da?

 

*Edit, hvilken av disse trenger jeg? :dontgetit:

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Hvis du har bestilt AMD 64 på en 478 sokkel så må du angre så for du bare kan.. Du må nemlig bestille en shuttle med prosessorsokkel 754 for å kunne plassere den CPU'en i din shuttle i det hele tatt... Dette grunnet at AMD (sokkel 754) og Intel (sokkel 478) er konkurrenter osv.!

 

Ett tips: ANGRE! NÅ!

 

Hvilken skjerm skal bruke til oppsettet ditt Tharenz? Ser konge ut..

Jeg har ikke bestillt delene, men sendt mail til netshop at jeg vil ha den ferdig bygget(regner med at de skriver at det ikke går da)

 

Men hva må jeg gjøre da?

 

*Edit, hvilken av disse trenger jeg? :dontgetit:

Du trenger denne. Så du ikke på sokkelen da du bestillte?

Lenke til kommentar
Hvis du har bestilt AMD 64 på en 478 sokkel så må du angre så for du bare kan.. Du må nemlig bestille en shuttle med prosessorsokkel 754 for å kunne plassere den CPU'en i din shuttle i det hele tatt... Dette grunnet at AMD (sokkel 754) og Intel (sokkel 478) er konkurrenter osv.!

 

Ett tips: ANGRE! NÅ!

 

Hvilken skjerm skal bruke til oppsettet ditt Tharenz? Ser konge ut..

Jeg har ikke bestillt delene, men sendt mail til netshop at jeg vil ha den ferdig bygget(regner med at de skriver at det ikke går da)

 

Men hva må jeg gjøre da?

 

*Edit, hvilken av disse trenger jeg? :dontgetit:

Du trenger denne. Så du ikke på sokkelen da du bestillte?

Tok bare en sokkel :p (kan ingenting :blush: )

Lenke til kommentar
Jeg bestillte netopp en shuttle, med dette oppsettet:

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.2Ghz BOXED

 

Logitech Internet Pro Keyboard Sort Bulk

 

NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern

 

OCZ 1024MB Premier Dual Channel w/o H.S.

 

POV GeFORCE 6800 GT 256MB Ret. m/Doom 3

 

Seagate 200GB S-ATA 7200RPM

 

Shuttle SS56G barebone PC socket 478

 

Dette ble rett over 11k, forstår ikke hvorfor ditt ble så mye dyrere? :hmm:

denne kan du bruke, meget bra shuttle til 754.

Lenke til kommentar
vær veeeeldig forsiktig... en shuttle har begrenset psu kapasitet... pass på at du ikke overdriver Watt-bruken  :!:

 

prøv å søk litt på hvor mye en slik kosemaskin kan levere.... for det er veldig begrenset...

Kjøss meg på en plass der sola adri skinner, Watt er det mer enn nok av i SN85G4 og SN95G5, selv har jeg:

 

-SN85G4

-AMD athlon 3200+

-1024mb PMI turbo

-Western digital 200GB IDE

-Western digital 250GB S-ATA

-ATI PowerColor Radeon 9800 PRO

-Nec 2510 DVD-burner Double layer

 

+ at jeg har borra høl i siden på kabinettet og satt inn ei vifte som blåser luft ut..

 

alt dette får "liv" fra en 240W silent PSU.. Så er nok av W å gå på i en Shuttle!!!

 

*ALDRI, og jeg mener ALDRI undervurder MAKTEN i en SHUTTLE XPC MASKIN!!*

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
vær veeeeldig forsiktig... en shuttle har begrenset psu kapasitet... pass på at du ikke overdriver Watt-bruken  :!:

 

prøv å søk litt på hvor mye en slik kosemaskin kan levere.... for det er veldig begrenset...

Kjøss meg på en plass der sola adri skinner, Watt er det mer enn nok av i SN85G4 og SN95G5, selv har jeg:

 

-SN85G4

-AMD athlon 3200+

-1024mb PMI turbo

-Western digital 200GB IDE

-Western digital 250GB S-ATA

-ATI PowerColor Radeon 9800 PRO

-Nec 2510 DVD-burner Double layer

 

+ at jeg har borra høl i siden på kabinettet og satt inn ei vifte som blåser luft ut..

 

alt dette får "liv" fra en 240W silent PSU.. Så er nok av W å gå på i en Shuttle!!!

 

*ALDRI, og jeg mener ALDRI undervurder MAKTEN i en SHUTTLE XPC MASKIN!!*

Er litt usikker her, men mener POV 6800 GT blir ett nummer for stort for 240W PSU(350W req).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...