Gå til innhold

Trenger nytt grafikkort Hvilke kort?


Morten4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et 128 mb pci express ATI Radeon TM x300 SE. Jeg synes ikke dette kortet er bra. Doom 3 så ikke så bra ut.

 

Hvilke kort kan anbefales?

 

Jeg tenkte på å bruke mellom 2-3000 kr.

 

Hilsen Morten

har hørt at x600 xt skal være et helt greit kort. på nvidias side vet jeg ikke hva som er bra, siden det er pcie det er snakk om :blush:

Lenke til kommentar
Jeg har et 128 mb pci express ATI Radeon TM x300 SE. Jeg synes ikke dette kortet er bra. Doom 3 så ikke så bra ut.

 

Hvilke kort kan anbefales?

 

Jeg tenkte på å bruke mellom 2-3000 kr.

 

Hilsen Morten

har hørt at x600 xt skal være et helt greit kort. på nvidias side vet jeg ikke hva som er bra, siden det er pcie det er snakk om :blush:

clue, x600 er ikke ett bra kort, langt ifra. Den har jo bare 4 pipelinesm i forhold til 9800's 8pipelines, og mitt har 16 pipelines. :cool:

 

Så sats heller på X700XT, som kommer nå i dissse dager.

Lenke til kommentar

Takk for gode tips! :!:

 

Siden jeg er ganske kunnskapsløs når det gjelder grafikkort (vet bare at X300 SE ikke holder mål :yes: ) har jeg sett litt rundt på forumet.....

 

Det ser ut som om Geforce 6800 er et ganske rimelig kort i forhold til ytelse..Den kommer også til PCI express...koster litt mer, men er det ikke verdt å legge på litt for å få dette kortet?

 

Hilsen Morten

Lenke til kommentar

Jeg ser at det kun er radeon x800 som støtter direct x9.0. Det kortet er jo nesten dobbelt så dyrt som geforce 2600 som også er til PCI, men kan man regne med at spillene i tiden fremover vil kreve kort som støtter direct x9.0? Burde jeg vente til jeg har råd til det dyre kortet? eller er det ikke så stor forskjell i ytelse? Jeg vil gjerne spille spill som Halflife 2 og doom 3. Det blir jo laget andre spill som er basert på samme motor som disse spillene også.....hmmmm. vanskelig valg....har hørt at man får det man betaler for i skjermkortverden :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg ser at det kun er radeon x800 som støtter direct x9.0. Det kortet er jo nesten dobbelt så dyrt som geforce 2600 som også er til PCI, men kan man regne med at spillene i tiden fremover vil kreve kort som støtter direct x9.0? Burde jeg vente til jeg har råd til det dyre kortet? eller er det ikke så stor forskjell i ytelse? Jeg vil gjerne spille spill som Halflife 2 og doom 3. Det blir jo laget andre spill som er basert på samme motor som disse spillene også.....hmmmm. vanskelig valg....har hørt at man får det man betaler for i skjermkortverden :hmm:

Det er ikke bare X800 som støtter DX9.0, langt ifra ;) Ta en titt på skjermkortguiden som er sticky her du. Skal du kjøpe kort i dag, er det en selvfølge å kjøpe ett som støtter DX9.0, siden det er den standarden de fleste nye spill baserer seg på i dag.

 

MSI 6800 til 2595,- er en sikker vinner, mye for pengene! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...