Gå til innhold

Linux og antidemokratisme


fjotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virker som om linux stadig mer blir assosiert med terrorister og andre kjeltringer. Begynner linux å få et frynsete rykte?

http://www.linux1.no/modules.php?op=modloa...order=0&thold=0

 

Siden trollene stoppet den forrige tråden med irrellevant svada og personangrep ser jeg frem til en konstruktiv debatt her.

Hva forventer du deg når du troller? Ikke skyld på andre. Det er helt klart at du kun startet den tråden for å provosere og trolle som du gjør best. Hva får du egentlig ut av det? :ermm:

Lenke til kommentar
Er det ikke etisk tvilsomt å hjelpe kjeltringstater inn i itverden? Iran er et land som ikke aksepterer opphavsrett. GPL lisensen kommer ayatollaen til å skylle ned i dass.

Å hjelpe kjeltringstater inn i IT-verden?

 

1. Er det Linus sjøl som kommer og installerer burkene til ayatollaene?

 

2. GNU/Linux er fri programvare og alle kan det i bruk, fattig eller rik, snill eller slem. Det er da ikke et OS eller OS-utviklerne sin oppgave å dømme brukerne - den skal styre maskinen, så får det da være opp til brukerne hva de vil gjøre ut av livene sine.

 

3. Iran har allerede flust med PC'erm hvis du hadde lest artiklen du selv linket til, men de kjører som sagt for det meste proprietær software. De er derfor allerede i "IT-alderen".

 

troll.jpg

Lenke til kommentar
http://www.linux1.no/modules.php?op=modloa...order=0&thold=0

 

Er det ikke etisk tvilsomt å hjelpe kjeltringstater inn i itverden? Iran er et land som ikke aksepterer opphavsrett. GPL lisensen kommer ayatollaen til å skylle ned i dass.

Er det ikke etisk tvilsomt å ikke hjelpe u-land inn i itverdenen? Er det ikke etisk tvilsomt at et selskap fra en av verdens største kjeltringstater skal ha tilnærmet monopol på desktop-OS?

 

(Det siste var kanskje en litt tvilsom påstand men bær med meg, jeg bekjemper ild med ild :D )

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...