Gå til innhold

Svært informativt intervju om OLED


enden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker det var snakk om en ny fantastisk sjermteknologi for noen år siden - basert på et plastmateriale som gjorde at man kunne lage skjermer så tynne at de f.eks. kunne sys fast i t-skjorter..

Var dette OLED eller en annen teknologi.. anyone?

Endret av immo
Lenke til kommentar

Spennende å se om OLED blir aktuelt på TV og dataskjermer.

 

Dog vil OLED i likhet med Plasma og LCD slite med native oppløsninger. Derfor tror jeg ikke vi vil se særlig smarte løsninger for oss med det minste krav til bilde.

 

Når du passerer 30" grensen på TV må man ( i savn av HDTV ) se på alternative løsninger som linjedobler etc. Men den normale mann i gata har jo absolutt null interesse for dette :(

 

Og jeg vet at vi vil ha større og bedre bilde som krav i fremtiden. Foruten LCD teknologien til data, syns jeg DLP teknologien er mer spennende.

 

 

Kunne dog tenke meg et mer fokus på VR teknologien.

 

Men for all del jeg tar i mot OLED med åpne armer. Jeg tror dog at jeg bare opplever dette på mobilen, der produsentene hever seg over kjøpsloven og satser på at produktet kun skal vare i et år :p

Lenke til kommentar

Jeg tror på OLED som monitorer om LCD i storformat når tiden er moden.

 

Grunnen til at skjermen til e700 holder lenge er at den er passiv og ganske enkel i forhold til TFT OLED. Personlig har jeg skrudd av min, så jeg har ikke noen formening om hvor lenge den holder, og om den degraderes over tid.

 

Øivind, hvordan kan du si at OLED ikke vil bli noe alternativ til de med krav til bilde? Det er da ikke noe dårligere enn LCD, som har hatt dobbelt så lang modningstid. LCD for ti år siden var noe dritt i forhold til det OLED presenterer idag.

 

edit; right, misforstod Øivind litt :)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen mellom OLED og OEL display? Begge er jo origaniske.

 

OEL har jo vært i bruk i noen år (Pioneer bilstereo spillere), og det har ikke vært nå problem (så vidt jeg vet) at de ikke "lever" lenge...

 

OEL—Organic Electroluminescent—display:

http://www.pioneerelectronics.com/pna/arti...5_48421,00.html

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Schmelck: Same shit, different wrapping såidt jeg kan se. Har dog ikke satt meg grundig inn i OEL enda.

Det må du gjøre (eller noen andre for den saks skyld).

Det displayet har jo funket bra i bilstereo siden 99 (eller tidligere), og et display i en bilstereo får jo rimelig mye juling. Funke midt på vinteren med mange minus grader i bilen. Stekene sol og hete på sommeren, osv.

 

Tror uansett at det skal bli spennede med OLED :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...