Gå til innhold

Kjøpe Nikon D70 kit med 18-70mm


Anbefalte innlegg

Hei

Har klart å skrape sammen nok penger til en Nikon D70 med 18-70mm kit og et sandisk II 1GB kort. (har tenkt å kjøpe dette på fotovideo snart hvis jeg ikke kommer over det betydelig billigere andre plasser).

 

Lurer i den sammenheng på hva av ekstrautstyr som nærmest kan betegnes som "må ha" utstyr. :hmm:

 

Har hørt mye snakk om støv på bildebrikken, bør jeg kjøpe med renseutstyr?

Kommer linsen med uv-filter e.l. (som samtidig beskytter selve linsen mot riper og støv).

+ting dere sikkert vet bedre enn meg

 

 

Hilsen snart nybegynner :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer i den sammenheng på hva av ekstrautstyr som nærmest kan betegnes som "må ha" utstyr. :hmm:

"må ha":

- bæreveske (f.eks. Lowepro Nova2AW e.l.)

- UV-filter (Hoya HMC i riktig størrelse; for kit-objektivet er det 67mm)

- minnekort, men det hadde du jo tenkt på selv

 

"bør ha" etterhvert:

- stativ

- SB800 (ekstern blitz)

- ekstra batteri (kjekt å ha hvis du skal på lengre ferietur e.l.)

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Bæreveske er notert (er jo mildt sagt et must), men tror ikke jeg kjøper dette over nettet. UV filter er også notert på innkjøpslisten.

 

Foreldrene mine har et stativ som står og støver ned, så tror jeg skal klare å skaffe det derfra :) . Ikke i toppkvalitet, men bedre enn ingenting. Ang batteri så kommer vel D70 med adapter for AA batterier til bruk i nødsfall, så jeg får se etterhvert hvor nødvendig ekstra batteri er. Fyller sannsynligvis opp minnekortet før batteriet er tomt.

 

Noe annet? :)

Lenke til kommentar

Jeg synes du skal:

1. Vente med å kjøpe batteri til du ser at du faktisk trenger det. Jeg er imponert over batterikapasiteten til D70 og føler absolutt ikke noe savn til et reservebatteri (i motsetning til det gamle kompakt-digitalkameraet mitt som stadig gikk tom for strøm).

2. Vente med å kjøpe stativ til du har brukt det dine foreldre har. Kanskje blir du en ivrig stativbruker - da vet du hvilket behov du har. Kanskje blir du som meg - som bare bruker det en sjelden gang av og til - da vil du kunne forbli fornøyd med kvaliteten til "foreldrestativet" (som forresten kan være godt selv om det er gammelt).

 

Blitz kan du komme til å trenge. Selv kjøpte jeg Nikon SB600 blitzen. Den var veldig kjekk å ha. Har du penger til SB800 så bør du kjøpe den - det gir forhåpentligvis et bedre lysutbytte for jeg merker at SB600 blir for svak når jeg prøver å ta i idrettshaller o.l.

Lenke til kommentar
D70 kommer med batteriadapter til de svindyre CR2 batteriene! For 3 stk. (er det adapteren tar) må du punge ut med 150kr på det aller billigste! Kjøp heller et ekstra batteri du!

 

Det billigste jeg har funnet er ca 85 kr for 3 stk. Fordelen er at man kan ha de liggende i kamerabagen i 10 år og det vil fremdeles være strøm på de. Er du skikkelig surrete så er ekstrabatteriet tomt når du får bruk for det.

 

Hvis man slår av skjermen og ellers sparer strømmen så kan du ta flere tusen bilder på en lading. Du må bruke mye penger på minnekort før du må ha et ekstra batteri.

Lenke til kommentar
D70 kommer med batteriadapter til de svindyre CR2 batteriene! For 3 stk. (er det adapteren tar) må du punge ut med 150kr på det aller billigste! Kjøp heller et ekstra batteri du!

 

Det billigste jeg har funnet er ca 85 kr for 3 stk. Fordelen er at man kan ha de liggende i kamerabagen i 10 år og det vil fremdeles være strøm på de. Er du skikkelig surrete så er ekstrabatteriet tomt når du får bruk for det.

 

Hvis man slår av skjermen og ellers sparer strømmen så kan du ta flere tusen bilder på en lading. Du må bruke mye penger på minnekort før du må ha et ekstra batteri.

Hmm. Hvor da? Høres jo greit ut hvis du får 3stk. til 80kr!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...