Gå til innhold

Hvit bærbar - hvor? ...nå har jeg det!


zacka

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig opptatt av designet på laptop'en jeg skal ha neste gang. Personlig synes jeg Apple's hvite iBook/Powerbook har nydelig design, men jeg er ikke interessert i å "konvertere" fra PC til MAC. Spørsmålet blir da om det finnes noen bærbare som ligner? Da tenker jeg skinnende, hvit chassis. Packard Bell hadde en modell med en AMD XP-CPU som jeg syntes hadde et fint design. Den var Apple-hvit og hadde transparent tastatur. "Problemet" med den var at den var litt stor og tung og at den ikke hadde Centrino-teknologi (eller bra batteri generellt). Det er viktig for meg at min fremtidige bærbare har bra batterikapasitet.

 

NB: Ikke mobb

:blush:

 

Edit: "EasyNote E" heter den visst (den modellen til Packard Bell).

Endret av zacka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når ble egentlig hvit plastikk pent? Det har jo i alle år hvert selve symbolet på billig og stygt, typisk kjøkkenutstyr med illustrerende utrykk som plastic fantastic.

 

Men nå er plutselig hvit plastikk blitt pent. Folk vil ha iBook'er, iPod'er og iMac'er alt i hvit plastic fantastic.

 

Har virkelig moteretninger så mye å si for opplevelsen av hva som er pent og ikke?

 

Man kan jo se på klær, hvordan folk gikk kledd på sytti- og åtti-tallet. Og da ver jo det som idag oppleves som grusomt, helt vanlig. Folk likte det. Så det er helt tydelig at moten har stor påvirkning på hva vi opplever som pent og stygt.

 

Apple har med andre ord vært flinke markedsførere. De har skapt et inntrykk av at iMac=design, e t møbel for stua, for den designbeviste forbruker osv. Og på den måten har de klart å snu det ultimate tegnet på billig dritt, hvit plastik, til noe positivt. Kudos!

 

Personlig har jeg ikke endret mening. Jeg synes fortsatt at hvit plastikk ikke er pent. Og jeg kommer til å holde meg unna både iMac'er, lignende design og hvite polyesterdresser også i fremtiden. (Med mindre jeg spiller Leisure Suit Larry en runde til for gamle dagers skyld.)

Lenke til kommentar
Når ble egentlig hvit plastikk pent? Det har jo i alle år hvert selve symbolet på billig og stygt, typisk kjøkkenutstyr med illustrerende utrykk som plastic fantastic.

 

Men nå er plutselig hvit plastikk blitt pent. Folk vil ha iBook'er, iPod'er og iMac'er alt i hvit plastic fantastic.

 

Har virkelig moteretninger så mye å si for opplevelsen av hva som er pent og ikke?

 

Man kan jo se på klær, hvordan folk gikk kledd på sytti- og åtti-tallet. Og da ver jo det som idag oppleves som grusomt, helt vanlig. Folk likte det. Så det er helt tydelig at moten har stor påvirkning på hva vi opplever som pent og stygt.

 

Apple har med andre ord vært flinke markedsførere. De har skapt et inntrykk av at iMac=design, e t møbel for stua, for den designbeviste forbruker osv. Og på den måten har de klart å snu det ultimate tegnet på billig dritt, hvit plastik, til noe positivt. Kudos!

 

Personlig har jeg ikke endret mening. Jeg synes fortsatt at hvit plastikk ikke er pent. Og jeg kommer til å holde meg unna både iMac'er, lignende design og hvite polyesterdresser også i fremtiden. (Med mindre jeg spiller Leisure Suit Larry en runde til for gamle dagers skyld.)

Hehe, det er jo vanligvis ikke helt samme farge/kvalitet som på kjøkkenutstyr da, men du sier noe :-)

Lenke til kommentar
Når ble egentlig hvit plastikk pent?

 

Du svarer jo egentlig på ditt eget spørsmål.. Det bør vel ikke komme som noe sjokk at moter forandrer seg.. Det er jo som du selv sier, det som var pent på 70 - tallet oppfattes ikke lenger som pent..

 

Edit: leif

Endret av glotón
Lenke til kommentar
"Problemet" med den var at den var litt stor og tung og at den ikke hadde Centrino-teknologi (eller bra batteri generellt)

 

AMD kjører ikke centrino teknologi. Det er intel sin teknologi. AMD har en annen teknologi. Har den ikke hodet akkuratt nå. Så går det jo ann å kjøpe et kraftigere batteri=)

Lenke til kommentar
"Problemet" med den var at den var litt stor og tung og at den ikke hadde Centrino-teknologi (eller bra batteri generellt)

 

AMD kjører ikke centrino teknologi. Det er intel sin teknologi. AMD har en annen teknologi. Har den ikke hodet akkuratt nå. Så går det jo ann å kjøpe et kraftigere batteri=)

Jeg vet det :) Formulerte meg litt feil der. AMD sine "strømsparende" CPU'er heter vel rett og slett AMD XPm akkurat som P4 har sin m-CPU til laptop'er.

 

Angående svaret ditt JBlack: Jeg synes iBook/Powerbook hvitfargen er svært så annerledes enn de schtøgge, gamle maskinene fra "hockey-tallet". De var vel heller på grensen til beige. Skinnende perlemor-hvitt blir straks noe annet synes nå ivertfall jeg. Smak og behag egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...