Gå til innhold

Handle fra Nomatica?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virker da underlig at Canon skal avise et kamera slik. Om så er tilfelle er det Canon som har dårlig service.

Om du kjøper ett Panasonic TV på Elkjøp, så vil ikke Panasonic Norge ha noe med dette å gjøre da dette er ett produkt som er ment for ett annet land enn Norge.

Modellbetegnelsen Elkjøp har er ikke det samme som Panasonic Norge bruker på sine produkter. Det samme kan vel sies om Canon xx Nordic-modeller kontra Canon xx EU-modeller, og jeg skjønner de godt. Fortjenesten ved salg av EU-modellene går jo ikke til de norske/nordiske importørene/distibutørene.

Noen prosent av prisen går direkte til servicedelen innen konsernet og da bør jo rett kamera til rett "serviceregion".

Endret av Pingla
Lenke til kommentar
Virker da underlig at Canon skal avise et kamera slik. Om så er tilfelle er det Canon som har dårlig service.

Videre kan du jo, om du ikke allerede har lest, ta en titt på Kontraktsmessig garanti (info. på siden til nomatica)

Canon yter da ikke dårlig service, Canon skal vel yte service for de som kjøper Canon i Norge, og modeller beregnet for det norske markedet.

 

EU modeller er vel i utgangspunktet ikke beregnet for det Norske markedet, og slike produkter omtales gjerne som gråsone produkter, og da ikke uten grunn.

 

Jeg ser hva det står på Nomatica sine sider, men dette tar hvertfall jeg med forebehold.

 

Men jeg kan kontakte Canon til uka, og høre om de er villige til å ta service på EU modeller :dontgetit:

Endret av slimboy
Lenke til kommentar

Nå har jeg ingen erfaring med Canon så jeg skal da ikke si noe fra eller til. Beklager om noen tok dette ille opp :)

Slik jeg oppfatter det ut ifra teksten på sidene til nomatic følger det med en internasjonal garanti, og første året er det produsenten som gir garanti på produktet. At de da skal avise et produkt, samme hvilken del innad i selskapet som får fortjeneste, oppfatter jeg som dårlig.

 

Nå tenker jeg ikke generelt og ikke bare vedr. Canon. Har ikke noen erfaring med noe problemer omkring dette.

Lenke til kommentar
Virker da underlig at Canon skal avise et kamera slik. Om så er tilfelle er det Canon som har dårlig service.

Om du kjøper ett Panasonic TV på Elkjøp, så vil ikke Panasonic Norge ha noe med dette å gjøre da dette er ett produkt som er ment for ett annet land enn Norge.

Modellbetegnelsen Elkjøp har er ikke det samme som Panasonic Norge bruker på sine produkter. Det samme kan vel sies om Canon xx Nordic-modeller kontra Canon xx EU-modeller, og jeg skjønner de godt. Fortjenesten ved salg av EU-modellene går jo ikke til de norske/nordiske importørene/distibutørene.

Noen prosent av prisen går direkte til servicedelen innen konsernet og da bør jo rett kamera til rett "serviceregion".

Skjønner ikke helt hva du mener her. Elkjøp selger meg bekjent (jeg jobber i elkjøp) ikke EU-modeller i det hele tatt, og jeg kan så og si garantere for at ALLE panasonic sine modeller som selges på elkjøp er produkter som Panasonic Norge vil ta imot uten problemer. Så jeg lurer på hvor du har dette fra... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Såvidt meg bekjent- så støtter jeg alastor på denne:-)

Sammenlign nettsidene til panasonic.no og elkjop.no og prøv å se om du finner like modeller der. Tilsynelatende like, men med en F eller ECS etc. ekstra slik at det ser ut som nordiske modeller. :whistle:

 

Hva med den videospilleren fra Panasonic for noen år siden, knallpris i forhold til Panasonic i Norge. Blemmen var bare at den kun støttet SECAM. :no: Altså ett gråsone produkt som ikke var ment for Norge.

 

Nok med det, det var ikke dette denne tråden omhandlet......

Endret av Pingla
Lenke til kommentar
Du får vel 2 års garanti, reklamasjon er vel om jeg ikke er helt på viddene en anne sak.

Mer info om garantien finner en også på sidene til Nomatica

De fleste produsenter tilbyr ett års garanti. De er egentlig ikke pålagt å tilby garanti i det hele tatt. Reklamasjonsrett er noe annet, og er fem år på produkter som er ment å vare vesentlig lenger enn to år.

 

Garantien dekker mer enn reklamasjonsretten, blant annet mange flere typer slitasjeskader enn reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Det er vanlig praksis at produsentene utsteder 1 års europeisk/internasjonal garanti.

 

Når det er sagt, så er det noen nasjonale produsenter som er noe vanskelig når det gjelder denne garantien. Årsaken er ganske enkel: de gjør det vanskelig for kunder som har kjøpt varene i utlandet for å få service på disse varene. På den måten 'tvinger' man folk til å handle nasjonalt, og dermed skape inntekter for den nasjonale produsentavdelingen.

 

Dette har Nomatica gått til sak mot en produsent her i Frankrike på, og vunnet. Videre er ikke EU-modeller såkalte 'gråsone' modeller , da viser jeg til EU/EØS avtalen, om fri flyt av varer og tjenester. Det som er 'gråsone' modeller, er heller import fra USA/Asia.

 

Ellers kan jeg jo nevne at min ikke-franske laptop trengte service, dekket av internasjonal garanti, men det var noe den lokale produsenten her i Frankrike var svært lite villig til å utføre.

 

Når det er sagt, så er dette noe jeg ikke har opplevde spesielt nevnverdig med saker i Norge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg går her og venter på et Panasonic DMC-FX7 i sort utførelse. Det tar helt vilt lang tid. Hva pokker er det som drøyer så ekstremt lenge?

 

Hadde jeg visst det, hadde jeg latt være å bestille fra Nomatica og kjøpt det et annet sted. Det kjipe her er jo at pengene ble trukket ved bestilling.

 

Kanskje er det Panasonic som rett og slett ikke greier å montere dette kameraet i tide. Hva vet jeg?

 

Jeg skulle i alle fall gjerne hatt et skikkelig svar på om jeg overhodet får dette til jul eller hva som skjer.

 

:hrm:

 

 

R.

Lenke til kommentar

rugro: Jeg er redd du ikke får det før jul, nei. Der jeg jobber, ventes neste shipment med Panasonic FX-7 å skje i januar en gang. Vi solgte siste svarte FX-7 rett før helgen, og har nå kun silver igjen.

 

Er nok Panasonic som har fått uventet stor suksess med dette kameraet, så de ikke rekker å produsere nok til å dekke etterspørselen.

Lenke til kommentar

fikk idag (dvs. fredag 10. des., ja jeg vet jeg er "litt" sent ute) mitt kamera fra nomatica. Det ble sent 30.11. så 10 dager leveringstid.

Som i seg selv ikke er så alt for galt, regner dessuten 2 dagers levering fra oslo (hvor det ankom 7.12)

 

Selvsagt fikk jeg ikke med engelsk bruksanvisning, men på flere andre unødvendige språk. Har sent mail til dem så får en bare se hvor lang tid de bruker på å få sent manualen hit over. Må si jeg er litt skuffet over akkurat dette siden det har kommet tydelig frem blant annet i denne tråden.

Lenke til kommentar

Hei.

 

(Har vært bortreist i en ukes tid, og alle som har sendt mail har fått auto-svar om å sende epost henvendelse på engelsk til annen epost.)

 

Panasonic har hatt kjempesuksess med kameraene sine, og de er ikke lette å få tak i. Engelsk manual skal følge med, men dersom det mot formodning ikke gjør det, skal dette selvfølgelig ettersendes. Du kan godt PM'eme meg med kundenummer, bestillingsnummer og epos-adressen din, så kan jeg ta en titt på dette selv.

 

mvh,

Lenke til kommentar
<snip> Engelsk manual skal følge med, men dersom det mot formodning ikke gjør det, skal dette selvfølgelig ettersendes. Du kan godt PM'eme meg med kundenummer, bestillingsnummer og epos-adressen din, så kan jeg ta en titt på dette selv

<snip>

Du kan kanskje utdype hva du mener med engelsk manual? Mener du at dere vil ettersende en trykket (papir) manual, eller at dere vil sende ei fil som kjøperen må printe ut selv, slik at han blir den lykkelige eier av 107 løse a4-sider....?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...