CAT-scan Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Har en kollega av meg som har problemer med en nyinnkjøpt Plextor DVD-brenner. Husker ikke hva slags modellnummer han sa det var, men han prøver i alle fall å sette den inn i en Dell Dimension 4600 (eller, han sa Dell 4600, men det er vel en Dimension?). Først tenkte jeg at det var et master/slave problem, men han hadde prøvd både å kople den til på en IDE-kabel sammen med CD-brenner'en hans, og uten. I begge tilfellene hadde han prøvd alle jumperinnstillinger på DVD-brenneren. Saken er den at hver gang han prøver å bruke brenneren (PC'en finner den, og han klarer fint å installere driverne), dvs. bare sette inn en vanlig CD og prøve å se på innholdet får han bluescreen.... Noen som har noen ideér?
CAT-scan Skrevet 24. september 2004 Forfatter Skrevet 24. september 2004 Ingen som har hatt problemer med Plextorbrennere før, neivel...
hallgeirl Skrevet 24. september 2004 Skrevet 24. september 2004 Ingen som har hatt problemer med Plextorbrennere før, neivel... Prøvd brenneren i en annen PC? Hva slags drivere la han inn? Eneste han trenger er jo brenneprogram, som vanligvis følger med brenneren. Jeg la ihvertfall ikke inn noen som helst drivere (jeg teller ikke brennerprogram som driver). Jeg har uansett ikke hatt noen som helst problemer med min plextor px-712A dvd-brenner. Prøv den i en annen PC, og send den tilbake til hvor den ble kjøpt hvis det er like ille der.
Equiox Skrevet 24. september 2004 Skrevet 24. september 2004 (endret) Hmm.. Har du prøvd å oppgradere firmwaren, John? Prøv dette: 1. Start et brenneprogram (f.eks. Nero) 2. Lag en CD/DVD av noe slag (dra inn noe tullball, gjerne musikk) 3. Trykk på 'brenn/lag CD/DVD' iconet. Da skal skuffen komme ut av seg selv. Putt da inn i en tom CD/DVD plate og se om det går. Kjenner en som har en Plextor CD-brenner som kun får brent CDer på denne måten. En ting til.. Har du prøvd å brenne vanlige CDer? Endret 29. september 2004 av Equiox
OC-Freak Skrevet 24. september 2004 Skrevet 24. september 2004 *huff* Får frysninger av ferdigpc'er Mulig det er no DELL jalla drivere (spesielt IDE drivere - regner med at det er en intel maskin med intel brikkesett på hovedkortet? I så fall pass på at intel application accelerator IKKE er installert). Eller det kan være noen medieavspillere/software DVD-Spillere som dell har lagt inn som gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå