Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Sierra 2.0


MHB

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp kjøpt meg en 86 Sierra :D Lurer først og fremst på om noen vet om det er OHC motor i den. I vognkortet står det 2.0L / BAC, men i vognk. til den første Sierraen jeg hadde stod det OHC....? Motoren er ganske lik om ikke helt lik husker ikke.. Søk på mekonomen med reg.nr gir NET som motorkode, noen som har peiling?

Ellers tar jeg gjerne i mot tips om trimming og måter å forbedre kjøreegenskaper på :whistle: Får fort en følelse av at jeg vrenger gummien av ytterste fremhjul i sving... :roll:

 

Har forresten en Weber-gasser til en OHC hvor mye effekt kan det gi? Vet ikke størrelsen...

 

Linker til andre ressurser tas i mot med stor takk!!

 

mhv mhb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Ja, det er en OHC motor, dvs egentlig er det nok en SOHC (enkel overliggende kam)

 

Finnes også sierra 2.0 fom 89 med DOHC, altså dobbel kam, og en annen CVH fra 91, med en enkel overliggende kam.

 

Alle de gamle har overliggende enkel kamaksel, BAC er vel egentlig bare en modellbetegnelse såvidt jeg vet.

 

Bare en Weber forgasser i seg selv gir vel ikke stort mye mer effekt, du bør vurdere kamaksel og eksosanlegg i tillegg, hvis du ønsker annet enn høyere bensinforbruk :)

Lenke til kommentar

For å få bedre kjøreegenskaper så burde du bytte alle foringer, er slitte på gamle biler, bytte dempere\fjærer hvis de er slitte\dårlige. Hvis du har ganske høy profil på dekka, så kan du jo gå opp 1-2 tommer på felgen og gå ned på profilen til dekke, så vrenges ikke gummien\dekke så fort.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...