Gå til innhold

Er hardisken min ødelagt

Gruger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har et meget stort problem med hardisken min. Er ikke sikker på at det er hardisken, men mest sannsynlig. For et par dager siden skulle jeg se på en film. Jeg dobbel klikket på filmen, men ingen windows media player kom opp. Jeg prøvde et par ganger til, men ikke noe skjedde. Jeg skjekket på windows oppgavebehandling og prosesser og der var det 3 wmp.exe. Jeg prøvde selvfølgelig å avslutte disse media player prosessene uten at det gikk. Etter dette virket ingenting lenger. Så jeg tenkte jeg skulle ta en reboot for å ordne opp i sakene. Og det er her det begynner. Da jeg rs'a pc'n fikk jeg opp svart skjerm med hvit skrift med en tekst som sier at windows ikke kunne starte. Jeg fikk flere valg. Starte Windows normalt, safe mode, network et eller annet. Jeg tok starte windows normalt og tenkte ikke mer over det. Men etter bios hvor windows logoen og den lille loading "streken" dukker opp så reboota pc'n. Så kommer samme greia, samme svarte skjerm med valg. Jeg har senere prøvd alle disse forskjellige valgene, men uten resultat. Ved safe mode og alle andre valg rebooter pc'n seg. Jeg har drevet litt i bios, uten at det er noe forskjell. Så jeg tror at hele hardisken har blitt ødelagt, eller hvertfall "oppstarts delen" av hardisken.

Er det noen som vet noe om dette? Og hvis det bare er oppstartsdelen, er det mulig å reparere denne? (har en del ting på disken som jeg helst ikke vil miste)

En ting til. SP1 er innstalert på maskinen hvis noen lurer. Og jeg har prøvd å boote med windows cd'n men uansett hvilket valg jeg tar der kommer det opp en blåskjerm.

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...