Gå til innhold

Panasonic Lumix, hvem selger?


Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å kjøpe et kamera fra Panasonics Lumix serie;

 

enten

 

 

Lumix DMC-FZ3

Lumix DMC-FZ20

 

(kommer ann på hvor mye penger jeg har om 10 dager :-)

 

Spørsmålet er; Hvor kan jeg kjøpe disse modellene?

 

Nomatica.com har begge, men finnes det noen i Norge? Hvordan er det med garanti om man kjøper fra Nomatica, kan det repareres i Norge eller må det sendes tilbake til Nomatica?

 

Er det internasjonal garanti på Lumix serien?

 

Har noen noe erfaring med Nomatica? Jeg ser at på mange kameraer har de samme pris som de billigste Norske webshopper

 

EDIT: Panasonic har internasjonal garanti, men begrenset. Det står 1 år på deler, og 90 dager "labour" ... i verste fall bertyr det at man bare får dekket delene til reperasjonen.

Endret av deo123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å sende en forespørsel til:

Panasonic Norge

...eller du kan ringe de på 67 91 78 00. De trenger tydeligvis å høre at folk faktisk er interessert i disse produktene. Tilgjengeligheten på en del av varene deres er for dårlig.

 

Jeg sendte en forespørsel tidligere og fikk "Prøv Oslo Kameraservice, Karl Johansgate 4." til svar. Da svarte jeg så at jeg ikke bodde i Oslo, og har siden ikke fått svar. Forhandleroversikten på hjemmesidene deres fungerer såvidt jeg vet ikke.

 

En tidligere posting her på forumet indikerte at prisen på FZ3 ville bli rundt 5000,- i Norge: "Z3, S1IS eller FZ3?"

I så fall vil det nok bli en god del gunstigere å importere selv.

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å sende en forespørsel til:

Panasonic Norge

...eller du kan ringe de på 67 91 78 00. De trenger tydeligvis å høre at folk faktisk er interessert i disse produktene. Tilgjengeligheten på en del av varene deres er for dårlig.

 

Jeg sendte en forespørsel tidligere og fikk "Prøv Oslo Kameraservice, Karl Johansgate 4." til svar. Da svarte jeg så at jeg ikke bodde i Oslo, og har siden ikke fått svar. Forhandleroversikten på hjemmesidene deres fungerer såvidt jeg vet ikke.

 

En tidligere posting her på forumet indikerte at prisen på FZ3 ville bli rundt 5000,- i Norge: "Z3, S1IS eller FZ3?"

I så fall vil det nok bli en god del gunstigere å importere selv.

Jeg kjøpte min fz10 på elkjøp, regner med de også vil selge fz20 oa.

 

Ta kontakt med nærmeste butikk og be de kjøre en bestilling inn mot Panasonic (det gjorde jeg), skal funke helt greit det.

Lenke til kommentar

Elkjøp er vel verdt å sjekke, den lokale butikken kunne ikke svare, men jeg har sendt en e-post til de sentralt. Elkjøp er vel de som ellers selger flest av Panasonic-kameraene ser det ut til.

Blir spennende å se hvilke priser de evt får til, ser prisen på FZ10 er 6488,- nå. Da kan man faktisk kjøpe en av de billige New York-flyturene, kjøpe kameraet der og ende opp med ca samme pris. ;)

Endret av erikbe
Lenke til kommentar

Jeg fikk samme svar fra Panasonic, Oslo Kameraservice.

 

Problemet med Elkjøp er prisen, som på Panasonic Lumix DMC-FZ10 er 6.500. Det er lite trolig at Panasonic Lumix DMC-FZ20 fra Elkjøp er så billig.

 

Angående garanti svarte Panasonic dette:

 

"Produkter som er kjøpt i utlandet, og skal garantirepareres i Norge, må ha vedlagt en Pan European Warranty, hvor kortet er stemplet og signert av forhandleren."

 

 

Så da er det vel egentlig bare fritt frem og bestille fra Nomatica.com, ca. 6.000kr inkl. frakt, moms og tollgebyr, det er jo ikke så verst? Tror noen at man kan få det til samme pris her i Norge?

Lenke til kommentar
Du fikk ikke tilfeldigvis med deg noen priser på FZ3 også? Det hadde vært interessant å ha hørt hva de blir priset til. Jeg synes prisen på FZ20 var noe bedre enn ventet tross alt, spesielt hos Elkjøp/Lefdal.

Jeg skal sjekke prisen på FZ3 i morgen :-) Jeg er enig i at prisen til Lefdal/Elkjøp var bra, særlig med tanke på at FZ10 ligger på nøyaktig samme pris hos dem!

Lenke til kommentar

Elgiganten tar imot bestilling på Panasonic Lumix DMC-FZ3 til en pris av: 4498,-

(Kameraet er ikke i hyllene enda, men trolig i løpet av mandag).

http://www.elgiganten.no/commerce/main.asp

 

Det var dessverre en missforståelse mellom Oslo kameraservice og Panasonic, men nå vil kameraet trolig være i butikken på mandag 27/9, oppgitt pris: 4998,-

 

Elkjøp/Lefdal har FZ10 og FZ20, men ikke FZ3 i systemet. Ved å oppsøke en lokal butikk vil de kunne bestille den til deg. Prisen vil da neppe avvike mye fra ordinærpris (5000,-).

 

PS! Panasonic har en jobb å gjøre på kundesupport!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...