Gå til innhold

ATI 9800 pro hynix med minne

amiga600

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte ett radeon 9800 pro 256bit 128mb for noen uker siden.

Ser at kortet mitt har hynix minne og ikke samsung som mange andre har.

Noen som vet om det er noen forskjell på disse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ok. men tror ikke jeg har 360 kjerne på det kortet.

Er ett connect3d kort

Noen som vet noe annet?

Jeg har også Connect 3d kort med hyniz minnet.. Jeg tengte ikke noe mer over det og flashet til XT med en tilfeldig Powercolor bios.. Funket fint det :D

visste ikke engang om biosen var laget for hynix minnet eller ikke.. Flaks?

Skrevet

Fant ut at bios jeg flashet til var laget for samsung minne, og jeg har hynix.. og alt funket greit! Gjordt d samme hos en kamerat med hynix minne...

Så newsflash! Hynix minne takler samsung bioser... (for å være på den sikre siden, så kan du bruke samme bios som meg: Powercoller XT bios quite fast) du finner den i "bios seksjonen" under flashe guiden.

Skrevet (endret)

Har også Powercolor R9800Pro 128mb, med hynix minne.

Flashet med bios for samsung, og det fungerer perfekt.

Fant senere en bios for hynix, når jeg samenlinger de i "RaBit", er alle innstillinger for minne like.

Så jeg antar at det ikke spiller noen rolle om man bruker Hynix eller Samsung biosen.

Endret av Sigurd2
Skrevet
Fant ut at bios jeg flashet til var laget for samsung minne, og jeg har hynix.. og alt funket greit! Gjordt d samme hos en kamerat med hynix minne...

Så newsflash! Hynix minne takler samsung bioser... (for å være på den sikre siden, så kan du bruke samme bios som meg: Powercoller XT bios quite fast) du finner den i "bios seksjonen" under flashe guiden.

er nemlig den vennen til Deus, når kjørte 3dmark03 fikk jeg artifacts i gametest 2.....Så det var bare å flashe tilbake igjen.... Kjipt.... prøvde med andre bioser (for hynix). Samme problemet... :cry::ermm:

Skrevet (endret)
er nemlig den vennen til Deus, når kjørte 3dmark03 fikk jeg artifacts i gametest 2.....Så det var bare å flashe tilbake igjen.... Kjipt.... prøvde med andre bioser (for hynix). Samme problemet... :cry:  :ermm:

Dersom du bruker standard kjølingen, kan kortet bli for varmt ved 412/365, og gi artifacts.

Du kan redigere "XT" biosen med programmet RaBit, og sette core/minne lavere, før du bruker den til å flashe. ( Du kan jo f.eks bruke ATITool, og finne ut hvor langt ned du må for å ungå artifacts )

Eller du må ordne med bedre kjøling av kortet. Brukte en ATI silencer 3 selv. Men vil heller anbefale en VGA Silencer , siden den passer direkte, og kjøler sikkert like bra. Du bør også bruke ramsinks.

Endret av Sigurd2
Skrevet (endret)
er nemlig den vennen til Deus, når kjørte 3dmark03 fikk jeg artifacts i gametest 2.....Så det var bare å flashe tilbake igjen.... Kjipt.... prøvde med andre bioser (for hynix). Samme problemet... :cry:  :ermm:

Dersom du bruker standard kjølingen, kan kortet bli for varmt ved 412/365, og gi artifacts.

Du kan redigere "XT" biosen med programmet RaBit, og sette core/minne lavere, før du bruker den til å flashe. ( Du kan jo f.eks bruke ATITool, og finne ut hvor langt ned du må for å ungå artifacts )

Eller du må ordne med bedre kjøling av kortet. Brukte en ATI silencer 3 selv. Men vil heller anbefale en VGA Silencer , siden den passer direkte, og kjøler sikkert like bra. Du bør også bruke ramsinks.

har modifisert biosen ja.... Klarer ikke mer enn 405 på core..... MEN 398mhz på minne!

Uansett hva jeg prøver så vil det ikke..... Har R350 core....

I den andre gametesten i 3dmark 03 er det ikke vanlige artige fakter, men en skygge av soldatene i svart.... :ermm:

Har vga silencer og ramkjølere + 2 vifter over kortet....

Endret av cowai
Skrevet

Er vel kun med 360 kjerne man får noe fordel av å flashe. 360 kjernen inneholder shader optimaliseringer som er deaktivert i Pro biosene, men som man kan åpne ved å flashe med "XT" bios.

Regner med at feilene kommer av at du prøver å bruke optimaliserninger som ikke fysisk finnes i 350 kjernen.

Skrevet
Er vel kun med 360 kjerne man får noe fordel av å flashe. 360 kjernen inneholder shader optimaliseringer som er deaktivert i Pro biosene, men som man kan åpne ved å flashe med "XT" bios.

Regner med at feilene kommer av at du prøver å bruke optimaliserninger som ikke fysisk finnes i 350 kjernen.

R360 har en litt bedre AA algoritme enn R350, og temp sensor slik at man har funksjonen "Overdrive". Ikke noen "shader implants/optimizations".

Skrevet

Scoren ble ca 250 bedre med xt biosen.... men artifacts i gametest 2 og litt i 3. Har jo r350 kjerne, så du behøver ikke xt kjerne for å få bedre score i 3dmark....

Skrevet
Scoren ble ca 250 bedre med xt biosen.... men artifacts i gametest 2 og litt i 3. Har jo r350 kjerne, så du behøver ikke xt kjerne for å få bedre score i 3dmark....

Det er fordi XT BIOS'en i teorien skal klokke skjermkortet. Har du vært smart å ikke klokket GPU og RAM i BIOS'en før du flasha, så er det også fordi XT kortet kjører med litt raskere timings i RAM.

Timings i VRAM har mye mindre å si enn f.eks timings på sysRAM i forhold til hastighet.

Skrevet

Det er fordi XT BIOS'en i teorien skal klokke skjermkortet. Har du vært smart å ikke klokket GPU og RAM i BIOS'en før du flasha, så er det også fordi XT kortet kjører med litt raskere timings i RAM.

Timings i VRAM har mye mindre å si enn f.eks timings på sysRAM i forhold til hastighet.

k..... har klokket ned til pro hastigheter i biosen før jeg flasha.... timings? Det er det nok! :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...