Gå til innhold

Spille pc, 15319.49 kr!


Anbefalte innlegg

Jeg syns den PSU`en kan beholdes. Lydnivået overstiger ikke 20db, og den yter ca 100 watt mer enn oppgitt.

For all del, det er en god PSU han har valgt. Nevnte Tagan fordi den er et utrolig godt kjøp for tiden. 480W, aktiv PFC, 28A på +12V og nesten helt lydløs for 890,- kroner. Hele PSU-linjen deres er faktisk enormt bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det var jo en saklig kommentar. Smaken er forskjellig det vet du vel? Kanskje det ville ha vært litt mer nyttig om du da henviste til et annet kabinett du ville anbefale?

 

Smart å holde seg unna estetiske kommentarer hva angår datautstyr tror jeg ...

 

jim

Alle har egne meninger. Jeg mener at istedenfor å sløse bort 1200,- på et kabinett uten psu, så kan han heller prioritere tingene som er innvendig i den boksen. Tross alt den som gir deg bedre ytelse.

 

Min mening igjen.

Lenke til kommentar
Ja, det var jo en saklig kommentar. Smaken er forskjellig det vet du vel? Kanskje det ville ha vært litt mer nyttig om du da henviste til et annet kabinett du ville anbefale?

 

Smart å holde seg unna estetiske kommentarer hva angår datautstyr tror jeg ...

 

jim

Alle har egne meninger. Jeg mener at istedenfor å sløse bort 1200,- på et kabinett uten psu, så kan han heller prioritere tingene som er innvendig i den boksen. Tross alt den som gir deg bedre ytelse.

 

Min mening igjen.

Enig i fredrik sin mening jeg :yes:

Lenke til kommentar
Ytelse fremfor stillhet!

Blir jo den enkeltes valg. Men faktisk så vil ikke mitt forslag føre til noe dårligere ytelse enn det han hadde valgt. Eneste måtte være harddisken, siden 10000rpm alltid vil være raskere enn 7200rpm. Men om han vil merke dette i praksis er vel heller tvilsomt.

altså ditt alternativ vil være mye dråligere når det gjelder spill

Lenke til kommentar
altså ditt alternativ vil være mye dråligere når det gjelder spill

Jaså gitt. Dråligere du? Og hvordan vil du begrunne denne ugjennomtenkte påstanden?

Jeg vil anta at han sikter til ditt valg av skjermkort.

9600XT lønner det seg absolutt ikke å kjøpe. Gå heller da for 9800PRO.

Ennå bedre, 6800LE, som faktisk er raskere.

Raptoren er fin hvis han vil ha litt bedre loade-tider på spill, samt litt raskere oppstart av OS etc.

 

Så ja, ditt oppsett ville ha resultert i dårligere ytelse i spill.

Ditt forslag hadde nok blitt mer lydløst, men mange (deriblant meg) bytter gjerne mer ytelse mot ørlitt mer lyd.

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar
altså ditt alternativ vil være mye dråligere når det gjelder spill

Jaså gitt. Dråligere du? Og hvordan vil du begrunne denne ugjennomtenkte påstanden?

Jeg vil anta at han sikter til ditt valg av skjermkort.

9600XT lønner det seg absolutt ikke å kjøpe. Gå heller da for 9800PRO.

Ennå bedre, 6800LE, som faktisk er raskere.

Raptoren er fin hvis han vil ha litt bedre loade-tider på spill, samt litt raskere oppstart av OS etc.

 

Så ja, ditt oppsett ville ha resultert i dårligere ytelse i spill.

Ditt forslag hadde nok blitt mer lydløst, men mange (deriblant meg) bytter gjerne mer ytelse mot ørlitt mer lyd.

Du mener at 6800LE er raskere enn jeg har valgt?? jeg vet ikke jeg ass

Lenke til kommentar
Jeg vil anta at han sikter til ditt valg av skjermkort.

9600XT lønner det seg absolutt ikke å kjøpe. Gå heller da for 9800PRO.

Ennå bedre, 6800LE, som faktisk er raskere.

Raptoren er fin hvis han vil ha litt bedre loade-tider på spill, samt litt raskere oppstart av OS etc.

 

Så ja, ditt oppsett ville ha resultert i dårligere ytelse i spill.

Ditt forslag hadde nok blitt mer lydløst, men mange (deriblant meg) bytter gjerne mer ytelse mot ørlitt mer lyd.

Jo men jeg skrev da

 

Vekk med Gainward 6800 LE og inn med Sapphire 9600XT Ultimate Edition eller 9800PRO Ultimate Edition.

 

Altså nevnte jeg 9800 PRO.

 

Ved behov for enda bedre spill-ytelse kunne han f.eks. gått for X800 PRO og brukt denne kjøleren (som også brukes på 9800 PRO UE) og satt på Zalman-viften med 1400 rpm. Det ville gitt glimrende kjøling. Ville ihvertfall holdt meg langt unna de hvinende 6800-kjølerne som går på 5000 rpm og mer.

 

Angående harddisken: Kjør heller 2 Samsung Spinpoint i RAID-0 enn 1 Raptor. Prisen blir omtrent den samme, og du får faktisk mer lagringskapasitet med Samsung i tillegg til de stilleste 7200rpm-diskene på markedet.

Lenke til kommentar
Jeg skal spille mye OpenGL spill, derfor valgte jeg Geforce kortet. SYnes du fortsatt det er et dårlig kjøp da? er det stor pris forskjell?

Ok, nå er jeg ikke helt inne i OpenGL, men så vidt jeg vet støttes det av både Nvidia og ATI. Ville i utgangspunktet sagt at 9800PRO eller X800PRO var bedre kjøp enn Nvidia, først og fremst pga mindre varmeutvikling. Men dersom det er slik at 6800 yter bedre enn X800 i OpenGL spill, og du planlegger å spille slike spill, kan jeg jo ikke si at det er noe dårlig kjøp. Vet bare ikke om det er tilfellet. Kanskje noen andre kan komme med litt innsikt.

Lenke til kommentar
Jeg skal spille mye OpenGL spill, derfor valgte jeg Geforce kortet. SYnes du fortsatt det er et dårlig kjøp da? er det stor pris forskjell?

Ok, nå er jeg ikke helt inne i OpenGL, men så vidt jeg vet støttes det av både Nvidia og ATI. Ville i utgangspunktet sagt at 9800PRO eller X800PRO var bedre kjøp enn Nvidia, først og fremst pga mindre varmeutvikling. Men dersom det er slik at 6800 yter bedre enn X800 i OpenGL spill, og du planlegger å spille slike spill, kan jeg jo ikke si at det er noe dårlig kjøp. Vet bare ikke om det er tilfellet. Kanskje noen andre kan komme med litt innsikt.

OpenGL støttes såklart av både nvidia og ati, ja, men geforce-kortene har en tendens til å være litt raskere på openGL-spill. Antageligvis pga. dårlige drivere på openGL fra ATI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...