Gå til innhold

Gravering på Ipod Mini


Anbefalte innlegg

iPod har veldig liten garanti periode. Jeg kjenner en håndfull persopner som har kjøpt iPod nummer 2 pga ødelegelse etter garantiperioden.

Har ingen ting å si hva garanti det er på iPoden..Er den kjøpt i norge/EU er det min. 2 års reklamasjon på den..

Men tror nok den er 5 år..

Endret av taz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iPod har veldig liten garanti periode. Jeg kjenner en håndfull persopner som har kjøpt iPod nummer 2 pga ødelegelse etter garantiperioden.

Har ingen ting å si hva garanti det er på iPoden..Er den kjøpt i norge/EU er det min. 2 års reklamasjon på den..

Men tror nok den er 5 år..

Riktig, I Norge har du minst 2 år og mener å huske etter diverse rettsaker at denne bransjen er pålagt 5 år.. 2 år er derimot nok på slike produkter. Og ja, Apple må forholde seg til norske regler selv om applestore ikke er lokalisert i Norge.

 

BTW; garantien fra Apple er på ett år, står hvertfall det bakerst i instruksjonsboken min, dvs det samme som de fleste andre tilbyr på slike produkter.

 

Hvis du graverer den mister du kanskje angreretten fordi varen er spesialtilpasset. Tror nok apple har tenkt på dette ja 

Ja, men akkurat dette vel ikke så vanskelig å forstå? De kan uansett ikke selge den videre. Du mister også angrerett dersom du på en eller annen måte skulle skade produktet ved uforsiktig bruk(gjelder uansett). Uansett ser jeg ikke helt problemet, jeg tror de fleste som bestiller over nett tenker såpass gjennom hva de kjøper at angreretten uansett ikke er aktuell(og hvertfall dersom man graverer navnet inn i det). Ved feil er det som sagt garantien som gjelder. Nå er etter min meningen iPod'en såpass bra at man neppe blir skuffet, dersom man ikke tror man får en spiller på størrelse med de aller minste minnebrikkespillerene da.

 

Jeg har ikke lest lovverket rundt angreretten på en stund, men er ikke helt overbevist om at Apple har støtte i norsk angrerett på dette punktet. Dvs jeg tror nok at dersom du absolutt må angre, så kan du finne gjemmel for dette.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...